avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 408 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Intocmire documentatie ssm firma 2 angajati
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Intocmire documentatie ssm firma 2 angajati

Buna ziua,
Sunt asoc unic al unui SRL cu activitatea Proiectare de arhitectura. Acest SRL are 2 salariati ca Arhitect (eu + 1).
-Evaluarea riscurilor o voi face pe contract cu o societate de profil.
-Eu nu am facut nici un curs de ssm. Mi s-a propus sa intocmesc eu documentatia ssm (ca unic admin), sub indrumarea cuiva care se pricepe dar fara contract cu acea persoana, pe un tarif acceptabil. Ideea ar fi ca daca si cand va fi un control itm, sa fiu cu actele&procedurile in regula. Mi s a explicat ca abia atunci mi se va dispune o masura ( voi fi atunci obligat sa fac curs sau sa contractez servicii ssm), fara vreo amenda suplimentara.

Este aceasta o practica recomandabila? Ideea a pornit de la faptul ca activitatea este una fara mari riscuri ( sau nu le idebtific eu) , iar firma e mica .

Multumesc.
Ultima modificare: Luni, 2 Aprilie 2018
mirceas88, utilizator
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 20:29, 2 Aprilie 2018
Recomandarea mea este sa faceti unn contract cu o firma autorizata (serviciu extern de prevenire si protectie) daor pentru intocmirea documentatiei. Va asigurati in acest mod ca aveti documentatia corect si complet intocmita. Ulterior va inscrieti la un curs de 40 ore in domeniul SSM (exista o multitudine de formatori, costurile sunt cam 500-600 de lei).
Buna ziua,

Aceasta este o practica nerecomandabila.
Conform HG 1425/2006 Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319 din 2006, Art. 16. - (1) In cazul intreprinderilor cu pana la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore.
In cazul in care una din aceste conditii nu sunt indeplinite, angajatorul trebuie sa incheie contract cu un serviciu extern prevenire si protectie, abilitat conform legislatiei in vigoare.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Responsabilitatea evaluarii riscurilor apartine in totalitate angajatorului, chiar daca materialul este intocmit de un SEPP sau de catre angajator. Angajatorul este responsabil pentru intreaga activitate din domeniul ssm care trebuie sa se desfasoara in conditiile legii.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 6 (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.
-Art. 12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
Persoana care doreste sa va "indrume" (contracost bine inteles), posibil sa nu detina autorizatie pentru a presta activitati ssm si/ sau sa nu aiba firma inregistrata la Registrul comertului, caz in care contribuiti la eludarea fiscala a legii.
Pentru a efectua activitatile din domeniul ssm (vezi art.15 din HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare), angajatorul care isi asuma activitatea ssm trebuie sa fi urmat un curs de pregatire in domeniul ssm de minim 40 de ore.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util


Dana Gelea a scris:


In cazul in care una din aceste conditii nu sunt indeplinite, angajatorul trebuie sa incheie contract cu un serviciu extern prevenire si protectie, abilitat conform legislatiei in vigoare.

De dragul dezbaterii legislative sa nu uitam ca apelarea la un serviciu extern de prevenire si protectie nu este singura optiune in cazul in care angajatorul nu-si asuma sau nu indeplineste conditiile pentru desfasurarea activitatilor de securitate si sanatate in munca, el avand si posibilitatea desemnarii unicului lucrator ca lucrator desemnat cu desfasurarea activitatilor SSM caz in care acesta ar tr cursat (curs 80 h).
Art. 16
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Intr-o firma cu 2 angajati, cine sa mai fie lucrator desemnat si cine s amai faca parte si din SIPP ? Solutia normala este ca angajatorul sa-si asume activitatea ssm.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajat ssm nicoletaart nicoletaart Buna ziua, Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna. Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)
Ssm firma cu 2 angajati (bar) ana72 ana72 Buna ziua! Am o intrebare, intr-un bar trebuie obligatoriu dosarul cu ssm? Si daca da, este valabil daca fac eu cursul 40 sau 80 de ore? firma nu are decat 2 ... (vezi toată discuția)
Instruire ssm si psi - in cazul unui ong mihaiandreiburuiana mihaiandreiburuiana Buna ziua. Instruirea SSM si PSI intr-un ONG cu 10 membrii se poate face de o persoana desemnata care nu are cursul de SSM si PSI? (vezi toată discuția)