ynocentta
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In ce calitate intrebati ?
Ordinul nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile care aproba Normele Metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile sunt reglementari care se aplica persoanelor prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata. Asadar, art. 1 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii defineste tipurile de entititati care vor utiliza documentele specificate in Ordinul 3512/2008, printre acestea numarandu-se si asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial.
Conform prevederilor pct. 18 din Normele Metodologice date in aplicarea O.3512/2008 si ale art. 20 din Legea 82/1991, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal (cod 14-1-1), Registrul-inventar (cod 14-l-2) si Cartea mare (cod 14-1-3).
Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate. Registrele specificate mai sus sunt obligatorii indifferent daca asociatia desfasoara activitati economice sau doar activitati fara scop patrimonial.
Intr-o asociatie de proprietari administratorul, care poate indeplinii si functia de contabil pentru tinerea evidentei contabile in partida simpla, are obligatie sa intocmeasca si sa completeze urmatoarele registre financiar-contabile:
Registrul de casa;
Registrul jurnal;
Registrul inventar;
Registrul pentru evidenta fondului de rulment;
Registrul pentru evidenta fondului de reparatii;
Registrul pentru evidenta sumelor speciale.
Contabilitate pfa
liliana f
As dori sa stiu daca pentru un PFA cu activitate de comert cu amanuntul este necesara intocmirea registrului de casa si a raportului de gestiune.Daca nu,care ... (vezi toată discuția)