Buna ziua. Lucrez in domeniu bancar. De aproape 3 luni sunt in co medical. Peste cateva zile voi intruni 90 zile, astfel ca voi ajunge la o comisie. Am facut bronșite cronice repetate, ani si ani, anul acesta am depistat o tumora la plămân stâng de care m-am operat la mijlocul lui Aprilie. Scrisoarea medicală confirma cauza îmbolnăvirii, aceasta fiind a mediului in card lucrez(aglomerație, public, spațiu închis, aer condiționat, bani, arhiva, acte). Scrisoarea medicală către medicina muncii spune ca se recomanda schimbarea locului de munca. Nu prea văd o varianta, șansele fiind aproape nule de îndeplinire a unor conditii conforme. Ce am se făcut? Astept unde ma repartizează, imi dau demisia? Am co medical inca cateva zile, eu sunt intr-o forma nu tocmai buna, probabil mai primesc cateva zile de co med. Apoi ajung sau nu la 90 zile. Ce e si cu aceste 90 zile? De ce le este tuturor teama? Mi-au mai rămas 3 noduli in plămâni care trebuiesc supravegheați, CT la 3 luni? Ce fac? Am făcut credit sa imi pot opera plămânul... :(
1. Normele de aplicare a OUG 158/2005
Art. 18
(1) Concediile medicale pentru incapacitate temporara de munca se acorda pe o durata de cel mult 183 de zile in interval de un an, socotite de la prima zi de imbolnavire. (2) Incepand cu a 91-a zi, concediul medical se poate prelungi pana la 183 de zile, cu avizul medicului expert al asigurarilor sociale, dupa caz.
(3) Durata de acordare a concediului si a indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca este mai mare in cazul unor boli speciale si se diferentiaza dupa cum urmeaza:
a) un an, in intervalul ultimilor 2 ani, pentru tuberculoza pulmonara si unele boli cardiovasculare, stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, denumita in continuare CNAS, cu acordul Ministerului Sanatatii;