Buna seara,
Va rog frumos o lamurire pe urmatoarea problema:
Fostul presedinte al asociatiei de proprietari refuza sa predea noului presedinte contractele proprietarilor, pe langa alte documente ale asociatiei. Le tine acasa..Cum se aplica prevederile GDPR in acest caz?
Va multumesc.
Noul presedinte impreuna cu comitetul executiv sa demareze procedura de notificare oficiala a expresedintelui cu obligatia restituirii intregii documentatii a a sociatieid e proprietrai-sub sanctiunea obligarii la plata a cheltuielilor aferente solutionarii in instanta
Din punct de vedere al Regulamentului protectiei datelor cu carecter personal, asociatia de proprietari este operator de date (deoarece stabileste scopul si mijloacele prelucrarii) iar administratorul site-ului de intocmire a listelor este imputernicitul operatorului. Responsabilitatile operatorului difera de cele ale imputernicitului dar, in ultima instanta, operatorul este raspunzator pentru prelucrarea datelor.
Deoarece opinia majoritara este ca asociatia de proprietari nu intra sub incidenta GDPR, nu aveti obligatii in acest sens.
Totusi, avand in vedere ca imputernicitul are acces la date personale, aveti obligatia de a incheia un contract prin care se stabilesc: obiectul si durata prelucrarii, natura si scopul prelucrarii, tipul de date caracter personal si categoriile de persoane vizate.
Puteti evita aceste lucruri daca restrictionati accesul imputernicitului la date cu caracter personal.
Pentru calculul online al listelor de intretinere nu este nevoie de date care sa permita identificarea unor persoane.
De exemplu, numele si numerele de telefon ale locatarilor nu au nicio relevanta la intocmirea listelor. In calitate de operator de date cu caracter personal puteti solicita imputernicitului sa stearga aceste informatii din baza de date si sa va confirme ca a efectuat stergerea.
Datele personale le pastrati doar la asociatie
Notificari am facut,insa fara rezultat, probabil ca in instanta ar fi solutia.
Voiam sa stiu daca acest nou GDPR are prevederi/sanctiuni care ar putea ajuta noul CEx la recuperarea mai repede a documentelor decat actionarea in instanta.
Dreptul fostului presedinte de a gestiona documentele asociatiei a incetat la eliberarea acestuia din functie, drept urmare este obligat sa predea actele noii conduceri. Nu este vorba doar de contractele proprietarilor ci si de stampila, cartea tehnica a cladirii, registrele de procese verbale. Regulamentul GDPR nu prea va ajuta in acest caz deoarece operatorul de date este asociatia, nu persoana fizica reprezentata de fostul presedinte. Mai mult, GDPR nu va ajuta sa recuperati, de exemplu, stampila asociatiei. Solutia este sa apelati la instanta.
Anterior demersului in instanta care are marele incovenient al termenul mare de solutionare,
analizati oportunitatyea notificarii oficiale a ex presdintelui de asociatie
Dv ati comunicat notificare redactata de catre executor sau notar sau ati redactat dv un inscris denumit "notificare "?