avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Transport gratuit cfr
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Transport gratuit cfr

Bună seara! Sunt studenta in anul II la Facultatea de drept din cadrul Universității din Pitești. În anul universitar 2016/2017 am beneficiat de gratuitate pe tren, iar în anul universitar 2017/2018 nu am mai beneficiat de această gratuitate ca urmare a criteriului "vârstă", putând beneficia numai studenții cu vârsta până la 26 de ani. După adoptarea legii nr. 95/2018 prin care a fost eliminat criteriul vârsta, am mers la secretariatul facultății pentru a solicita eliberarea legitimației pentru transport gratuit dar am fost refuzată pe motiv că de această gratuitate pot beneficia doar studenții înscriși la invatamant cu frecvență. Întrebarea mea este urmatoarea: fiind înscrisă la învățământ cu frecvență redusă (prin urmare, tot cu frecvență, chiar dacă redusa) pot beneficia de această gratuitate în continuare? Am impresia ca personalul secretariatului universitatii nu este informat cu privire la acest aspect din moment ce nu mi au furnizat un articol de lege în care este stipulat acest aspect. Alte universități din țară au eliberat aceste legimitatii tuturor categoriilor de studenti indiferent de forma de învățământ la care sunt înscriși. Mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:41, 15 Iulie 2018
Legea 95/2018
art.4
(1) Prin excepție de la prevederile art. 205 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență - licență, master, doctorat - în instituțiile de învățământ superior acreditate, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern.
...

In speta, este vorba despre interpretarea legii ... legea nu face referire si la cei cu frecventa redusa. mentioneaza doar "cu frecventa".