Daca va referiti la Start-Up Nation, codul CAEN 7311 - activitati ale agentiilor publicitare se incadreaza la industrii creative. Toate echipamentele pe care trebuie sa le achizitionati pentru desfasurarea activitatii de baza, trebuie sa sa incadreze in grupele de clasificare ale mijloacelor fixe 2.1, 2.2 si 2.3.6, daca se poate in procent de 50%, pentru a acumula punctajul maxim pentru acest tip de activitate. Totul depinde de consultantul pe care-l angajati sa va scrie planul de afaceri astfel incat echipamentele achizitionate sa fie introduse in povestea serviciilor prestate de dvs, sa aiba legatura intre ele, eventual sa fie prezentate intr-un flux de productie a unei campanii de publicitate, de exemplu.
Este nevoie ca legatura dintre cheltuieli si venituri sa fie una directa, fireasca, logica, demonstrabila inca din faza de scriere, pentru ca astfel de cheltuieli sa fie eligibile. Daca, intr-un exemplu teoretic, cheltuielile includ echipamente de gravare iar veniturile vin din creatie pentru panouri stradale, da, pot aparea astfel de probleme de neeligibilitate, precum cele pe care le-ati mentionat.
Am înțeles, deci dacă fac creație de broșură, iar veniturile vin din creație + tipărire broșură, atunci ar trebui să fie eligibilă achiziționarea unei imprimante profesionale, nu?
Este necesar ca legatura dintre imprimanta si brosura sa fie directa, logica, demonstrata inca din faza scrierii proiectului. Cu alte cuvinte, anuntati ca investiti in imprimanta pentru tiparirea de brosuri, apoi tipari brosurile cu imprimanta achizitionata, apoi demonstrati cu facturi acest lucru. Chiar daca pare pueril, unii exact aici s-au "fript", au cumparat "niste" echipamente, iar la generarea de venituri au folosit alte echipamente, de regula mai vechi...