Posibilă fraudă asigurare apartament. Ce am de făcut dacă eu am asigurare la Omniasig, pentru care am plătit o suma consistentă în euro, și mă trezesc acum "pasat" la Asirom?
Am de foarte multi ani asigurare facultativa destul de scumpa, pentru apartament si continut, facuta la Omniasig. Nu am avut nici un fel de dauna pana acum.
Vecinul de deasupra a inundat apartamentul; el nelocuind acolo apa a baltit si a curs prin plafoane in apartamentul meu.
Pierderile sunt mari, fiind afectate plafoanele/peretii din toate camerele, mobilierul, covoare vechi valoroase, electrocasnice, TV, carti, tablouri de valoare, piese de mobila de arta etc.
Eu eram plecat in concediu,si am descoperit paguba la intoarcere, pe 27 iunie cand am si anuntat la Omniasig.
Pe 29 iunie m-a sunat o duduie care a anuntat ca a preluat cazul, dar pe 4 iulie mi-a trimis un mesaj whatsapp prin care spunea ca ea e fara experienta, deci dosarul va fi preluat de altcineva.
Pe 5 iulie am fost contactat de un inspector, dansul dorind sa permit o "vizita video", anume sa imi trimita un link pe tel. mobil iar eu sa ma plimb prin camere si sa filmez pagubele. Am acceptat, dar nu mi s-a trimis nimic.
Pe 6 iulie m-a contactat un alt inspector, spunand ca primul nu mai lucreaza la ei (???) si sa fac cat mai multe poze pe care sa le trimit prin email impreuna cu o lista de pagube. Dupa ce am trimis pozele cerute, inspectorul a spus ca trebuie sa vina sa constate in persoana. A venit ... pe data de 13 iulie - paguba fiind anuntata de pe 29 iunie!
La completarea actelor, am vazut ca formularele sunt de la Asirom si nu de la Omniasig, unde am asigurarea.
Cand am cerut lamuriri, mi s-a spus ca e o firma care se ocupa de despagubiri, si e aceeasi si pentru Asirom si pentru Omniasig?!
Oricum, trebuia sa fiu despagubit in maxim 15 zile, dar nu am mai primit nici un semn!
As dori sa stiu; ce am de facut daca eu am asigurare la Omniasig, pentru care am platit o suma consistenta in euro, si ma trezesc acum "pasat" la Asirom ? E legal? Daca nu, ce pot face si unde ma pot adresa?
De asemenea, e legal sa se intarzie constatarea pagubelor timp de 2 saptamani?
E legal sa astept solutionarea dosarului de despagubire de o luna, fara nici un raspuns!?
Ce am de facut ca sa rezolv problema?
Multumesc!
Buna seara,
ce puteti face in atare situatie, decat sa actionati firma de asigurari in judecata?
Mai puteti apela la serviciile protectiei consumatorului, insa si acolo dureaza destul de mult si riscati un nou esec
teologul
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Speram sa nu ajung la judecata, credeam ca exista vreo autoritate de reglementare, ceva mai simplu...
Si e legal sa ma trezesc la o alta firma de asigurari decat cea cu care am contractul?
Nu este legal sa va paseze la o alta firma, decat daca cea de a doua forma a preluat portofoliul primei firme.
Puteti depune plangeri, notificari, dar e posibil sa vi se tergiverseze la nesfarsit.
Acum, depinde si de valoarea pagubei
Trecand peste lipsa de informare si profesionalism a celor care v-au facut constatarea, din prezentarea dumneavoastra nu se intelege daca dosarul de dauna a fost finalizat si daca ati depus o cerere de despagubire.
Trebuie sa contactati callcenter sau persoana care se ocupa de dosarul dvs. si sa solicitati sa va comunice daca mai trebuiesc depuse la dosar alte documente si care este status-ul dosarului.
Pentru despagubire trebuie convenit cu asiguratorul modul de calcul al reparatiilor: in regie proprie (cumparati dvs. materiale si manopera va apartine) sau angajati firma specializata de reparatii (care va intocmi in prima faza un deviz de reparatii in baza constatarilor). Pentru bunuri, depinde cum ati incheiat asigurarea: pe baza de lista de bunuri cu valoare declarata, sau la o suma globala, Trebuie verificat in conditiile de asigurare limitarea despagubirii/ bun asigurat si definitia valorii de despagubire a bunurilor (Ex. val reala = valoarea de nou - uzura).
Daca s-a formulat deja o cerere de despagubire cu indicarea sumei solicitate de dvs., despăgubirea ar fi trebuit plătită în termen de 15 zile de la data finalizării/ instrumentării dosarului de daună.
Pentru informare, ASIROM SI OMNIASIG au acelasi actionar majoritar (VIG), iar serviciul de constatare a daunelor pentru cele 2 firme este externalizat catre o societate din grup - ar fi trebuit sa va informeze despre acest lucru. Lichidarea daunelor se face in schimb de fiecare societate separat. Deci despagubirea va fi solutionata de OMNIASIG.
Buna seara,
Bunurile au fost asigurate la valoare declarata, fiind vorba de obiecte de arta veche si de colectie cu valoare mare. Bineinteles si prima de asigurare a fost pe masura.
Nu am formulat nici o cerere cu indicarea sumei de despagubire; am anuntat dauna, inspectorul a venit si a constatat - cu intarzierea descrisa - si apoi nu s-a mai intamplat nimic.
Persoana respectiva nu poate fi contactata, dansul mi-a dat un telefon care suna in permanenta ocupat - probabil numarul meu e pus pe "blacklist".