Dorim să înfiintam o organizatie non-profit a pensionarilor si persoanelor vârstnice. La judecătorie nu ni s-a explicat prea bine.
Cum procedăm și de ce avem nevoie?
Buna seara!
Pentru infiintarea unei asociatii aveti nevoie mai intai de toate sa va ganditi la un scop pe care asociatia il va urma, un fel de activitate a asociatiei si care sunt punctele pentru a atinge acest scop.
Asociatia se infiinteaza cu minimum 3 membri fondatori, prin urmare, trebuie sa gasiti cel putin 3 persoane care sa doreasca sa fie membri in cadrul asociatiei.
Apoi, trebuie sa va ganditi la o denumire, cum ati vrea asociatia sa se numeasca, iar pentru aceasta veti plati o anumita taxa fixa modica la trezorerie unde veti specifica denumirea pe care doriti sa o rezervati, iar chitanta ce se elibereaza, in original, se va depune insotita cu o cerere la Ministerul Justitiei, Directia Asociatii si Fundatii pentru a verifica daca denumirea aleasa de catre Dvs. este disponibila sau nu, iar daca este disponibila sa va faca rezervarea pentru o anumita perioada de timp. Atentie insa ca unele cuvinte folosite intr-o denumire a asociatiei se intampla sa necesite avizul Secretariatului General al Guvernului sau unele cuvinte sa fie solicitate a fi explicate de ce se doresc a fi utilizate astfel (aici va fi o mica bataie de cap, insa daca apelati la cunostintele unui avocat care s-a mai ocupat cu astfel de infiintari si rezervari, va fi mai usor).
Sa presupunem ca v-a fost comunicata si rezervata disponibilitatea de denumire. Pasul urmator este acela de a redacta un act constitutiv si un statut al asociatiei in mai multe exemplare, insa acesta se impune de lege sa fie certificat de catre un avocat sau notar. In cuprinsul actului constitutiv se va preciza scopul asociatiei, se va alege Consiliul Director (presedinte, vicepresedinte, secretar si cenzor, dupa caz), putand face parte din asociatie si alte persoane.
Va fi nevoie de un patrimoniu al asociatiei care nu trebuie sa fie mai mic de salariul minim pe economie si in functie de participarea fiecarui membru a asociatiei se stabileste un procent pentru fiecare si va contribui astfel si la patrimoniul initial al asociatiei.
Va trebui sa va gasiti un sediu social, iar dovada sediului social va trebui anexata impreuna cu tot dosarul la Judecatoria unde urmeaza sa fie stabilit sediul asociatiei. Dovada sediului poate fi un contract de comodat (de folosinta gratuita), un contract de inchiriere, la care se anexeaza si un extras de Carte Funciara (nu mai vechi de 30 de zile).
Va mai fi necesar si copie dupa cartile de identitate ale membrilor asociatiei, caziere fiscale a fiecarui membru si plata unei taxe judiciare de timbru de 100 Lei.
Toate aceste acte enuntate mai sus, se vor inregistra la Judecatoria unde urmeaza sa va stabiliti sediul asociatiei impreuna cu o cerere prin care solicitati acordarea personalitatii juridice, urmand ca aceasta sa se admita sau sa se respinga.
Sunt multi pasi de urmat si multe acte de pregatit si de adunat, de aceea sfatul meu este sa luati legatura cu orice avocat care ar fi disponibil sa va ajute.
Sper sa va fie de folos! Daca aveti intrebari suplimentare sau va pot ajuta in vreun fel, nu ezitati.
O seara placuta!