avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 975 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Ieșire dintr-un contract păgubos cu o firmă din ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Ieșire dintr-un contract păgubos cu o firmă din Austria. Care sunt pașii pe care ar trebui sa-i urmăm? Nu suntem dispuși să plătim pentru ceva ce nu am primit

Buna ziua,

Doresc sa aflu care sunt conditiile de retragere dintr-un contract pe care l-am semnat cu o firma din Austria pentru organizarea unei conferinte in incinta hotelului.

Pe scurt, am semnat un contract cu un hotel pentru a organiza o conferinta in sala de conferinte. Intre timp am intampinat greutati privind adunarea delegatilor pentru eveniment, in special faptului ca nu am fost informat ca este o sarbatoare nationala in Austria pe aceea data. Am incercat sa schimbam data evenimentului, lucru cu care au fost initial de acord, dar au renuntat complet la idee si ei doresc sa achitam 100% ca si clauza de reziliere.

Este vorba despre taxa de inchiriere sala si pachet delegati (cina + pauze de cafea).

Mentionez ca aceasta clauza este prezenta in contract si noi nu am intrat in acest contract cu motive de reziliere. Pur si simple s-a intamplat ca sa nu il putem organiza. Am incercat sa negociem cu ei si ne-am oferit sa facem plata pentru inchirierea salii. minimul de 11 pachete de conferinta pentru delegati dar nu si pachetele de conferinta pentru delegati (150). Acele pachete nu a fost un cost pentru ei si nu au fost practic executate / livrate.

Ei nu renunta la aceea clauza de reziliere, lucru care mi se pare anormal.

In momentul de fata inca facem cereri pentru a incheia amiabil colaborarea, chiar si cu mutarea pe o data in 2019 sa putem organiza evenimentul, dar ei nu renunta sa ne arate ca in contract este 100% plata pentru reziliere.

Cu cine am putea sa incepem o discutie ca suntem siguri se va ajunge la judecata. Care este pasul pe care ar trebui sa urmam, Nu suntem dispusi sa platim pentru ceva pe care nu l-am primit.

Astept indrumarile dvs.
Ultima modificare: Miercuri, 22 August 2018
Manuela Rășină, administrator
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ati platit vreun avans?
Exista vreo precizare privind perioada minima in care puteti denunta contractul in schimbul unei taxe?
Ati anuntat hotelul in perioada respectiva sau nu exista o astfel de prevedere?
In cazul in care hotelul face parte dintr-un grup mai mare incercati sa contactati managementul grupului, sa explicati situatia si sa solicitati o mediere.
Trebuia sa anticipati o eventuala a contractului pe motiv de lipsa de participanti sau alte motive obiective.
Buna ziua!

Va multumesc pentru timpul acordat. Nu exista precizare privind perioada minima. Este clauza ca din momentul semnarii contractului, daca dorim sa renuntam va trebuie sa platim 100% suma mentionata in contract.

Am avut un depozit initial si mentionez ca nu am vrut sa anulam evenimentul. Am cerut doar a noua data pentru eveniment fiindca era imposibil de realizat, dat privind data in cauza. Am facut cereri cu 2 luni inainte de termen pentru mutarea datii, lucru cu care au fost de acord in scris, dar dupa aceea au renuntat si nu vor sa discute.

Ne-am oferit sa facem plata pentru inchirierea salii, dar ei cer banii si pentru meniuri, pauze de cafea.

Vom incerca sa contactam managementul grupului sa solicitam o mediere asa cum a-ti precizat.

Daca aveti sa ne mai sfatuiti ceva, suntem deschisi la orice sugestie.

Va multumesc anticipat!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Contractul a fost incheiat cu o firma de intermediere organizatoare de evenimente sau direct cu hotelul in calitate de proprietar al salii inchiriate si organizator al evenimentului?

Atata timp cat ati instiintat organizatorul cu 2 luni inainte de eveniment si ati solicitat mutarea datei evenimentului din motive obiective inseamna ca v-ati exprimat disponibilitatea continuarii colaborarii si nu rezilierea contractului.

Faptul ca ati primit un acord in scris si v-ati aratat disponibilitatea sa platiti inchirierea salii cu toate ca nu ati beneficiat de servicii poate fi considerat un avantaj in favoarea dvs..

Solicitarea de a plati meniurile este puerila din moment ce produsele trebuie sa fie proaspete si nu pot fi comandate furnizorilor cu 2 luni inainte de eveniment.
Eventual puteti cere organizatorilor sa va prezinte dovezile pregatirilor pe care le-au facut pentru eveniment dar va complicati, totusi in caz de litigiu puteti cere orice dovada care sa sustina cererea achitarii meniurilor.

Ati facut si rezervari de camere pentru eveniment sau numai pentru inchirierea salii?
Nu au niciun regulament de inchiriere si organizare de evenimente postat pe site?
Cautati si pe site-ul grupului hotelier, poate exista asa ceva.
Impunerea achitarii intregului tarif in cazul rezilierii fara o perioada minima poate fi considerata un abuz din partea prestatorului.
In orice contract de prestari servicii se platesc serviciile prestate cel putin pana la data comunicarii rezilierii contractului sau o taxa pentru "logistica", au consumat neuronii celui care a intocmit contractul.
Sa ne tineti la curent cu raspunsul grupului.
Ultima modificare: Miercuri, 22 August 2018
cyan, moderator
Tocmain am vorbit cu managementul grupului si au cerut sa le trimitem toate povestea pe mail. Am trimis toate informatiile si propunerile noastre pe care le-am facut manegementului de la Vienna si acum asteptam.

Referitor la intrabarile dvs., contractul a fost direct cu hotelul care detine sala. Nu -sau facut rezervari de camera ci doar inchirierea salii si nu regulament de inchiriere pe site-uri.

Va tin la curent, au promis ca vor raspunde in maxim 24 de ore.

Va multumesc!
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sa nu uitati sa le trimiteti si raspunsul pe care l-ati primit cu acordul hotelului.

Opinia mea este ca veti avea succes, nu veti plati nimic (posibil o suma mica dar nu suma pentru inchirierea salii), veti primi chiar scuze pentru situatia creata de refuz si va vor comunica ca ar fi incantati sa colaborati pe viitor,

in general cei mai de "sus" sunt mai destupati la minte, incearca sa aplaneze litigiile iar daca este un grup cunoscut international sunt constienti ca clientii sunt cei care le aduc profit iar orice "reclama" negativa le poate afecta afacerile.

Alte discuții în legătură

Activitati conform caen CataCatalin CataCatalin Buna ziua, am o societate nou infiintata, cu caen 7990 , si voiam sa stiu daca am voie sa desfasor activitati de organizari evenimente, la modul, baluri de ... (vezi toată discuția)
Cod caen vs activitatea facturata daniel756 daniel756 Buna ziua, Oare ma puteti lamuri intr-o privinta: Doresc sa imi infiintez o firma pentru a aplica la un proiect cu fonduri europene si astfel sunt nevoit ... (vezi toată discuția)
Cod caen 7912 adinutza05 adinutza05 as dori sa stiu care este codul caen pt agentia de turism detailista?am certificat de inregistrare cu cod caen 7912 agentie de turism turoperatoare,dc doresc ... (vezi toată discuția)