avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Care sunt pasii concreti pe care ii efecteaza notarii ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Care sunt pasii concreti pe care ii efecteaza notarii la o sucesiune

Am demarat o sucesiune care mai are nevoie de alte 2 sucesiuni dupa bunici (nefacute la timp). Domnul notar mi-a spus sa fac rost de certificatele fiscale din fiecare zona, o declaratie de la ANAF, ceva cu depozitarul central. Am vorbit azi cu alt notar care mi-a spus ca normal notarul ar trebui sa faca rost de certificatul fiscal. Am demarat deja succesiunea si o sa am 3 sucesiuni per total in orase diferite, intrebarea mea este care sunt pasii concreti pe care ii indeplineste notarul si ce trebuie sucesorii sa faca (in termen de acte), ce trebuie eu sa aduc in afara de titlul de proprietate
Cel mai recent răspuns: Borhes John , utilizator 18:19, 7 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pasii corecti sunt sa procedati asa cum va indica notarul caruia v-ati adresat in vederea efectuarii succesiunii. Nici notarului si nici personalului angajat in cadrul biroului notarial nu i se poate pretinde ca ar avea obligatia sa obtina in locul Dvs sau sa va reprezinte pe Dvs in vederea obtinerii certificatului/certificatelor fiscale. ...
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Depinde de practica Administratiei Administratiei Financiare a fiecarui oras.
Unele nu elibereaza certificatul fiscal decat la solicitarea notarului si in termen de cateva zile (in orasele mari), altele il elibereaza direct mostenitorilor, pe loc.
Practica unui oras nu este o regula generala.
Exista cazuri in care notarul obtine certificatul fiscal. Exista si cazuri in care unul dintre mostenitori, pe baza unei delegatii primite din partea biroului notarial, obtine certificatul fiscal. Din moment ce aveti nevoie de certificate fiscale de la primarii diferite, vi se pare normal sau fezabil ca angajatul biroului notarial sa se deplaseze in afara localitatii si sa obtina certificatele fiscale in numele dvs? Ati fi dispus sa suportati costurile deplasarii cat si cele provocate de lisa din birou a angajatului biroului notarial pentru jumatate de zi sau chiar o zi intreaga de lucru, in scopul obtinerii certificatelor? Al doilea notar public stia ca este nevoie de certificate fiscale din localitati diferite atunci cand s-a exprimat opinia?
Am inteles acum, va multumesc, vroiam doar sa inteleg procedura putin pentru urmatoarea succesiune. Fiind locuri diferite as putea sa merg intr-o zi in doua locuri sa fac cererile, sa platesc taxele si spaga si poate sa mi le trimita prin posta, sau sa merg din nou peste 2 zile sa le ridic. Credeam ca notarul le poate cere online sau prin posta sau telefonic, dar pe mine ma costa deplasarea considerabil si daca nu e in aceiasi zi si trebuie sa ma intorc sa le ridic personal, ma mai costa odata dus-intors drumul. M-am lamurit acum, procedurile sunt diferite in functie de birou si oras.

Pentru Bucuresti mi l-au dat pe loc, intrebam doar informativ, evident o sa fac ce imi zice notarul, vroiam doar sa inteleg de ce imi zice, nu trebuie sa fiti agresivi in ton.

Spre exemplu mai imi trebuiau niste hartii, am fost la primarie sa le cer dar pentru ca nu stiu ce fac am cerut altceva, am platit taxele si demarat procesul urmand sa aflu dupa depunere ca exista o solutie mai simpla (referitor la schimbarea numelui strazii). Acum va trebui sa astept o luna pentru o hartie de istoric nomenclatura de strada, dar si un plan topografic - care ar fi fost necesar pentu nomenclatura strazii - pentru identificarea locatiei imobilului. In esenta un notar nu ar fi facut aceasta gresala si sincer cred ca il putea lua online, pe viitor as vrea sa scutesc asemenea greseli din partea mea si cer informatii referitoare la procedura (back end) in speranta ca o sa iau o decizie corecta.

Da, angajatul biroului notarial ar putea daca este cazul (o data pe saptamana) sa se deplaseze pentru mai multe persoane odata si ar putea fi mai ieftin, in cazul extra localitatii ar putea fi mai avantajos sa merg personal, sau nu, nu stiu ca de asta intreb. In orice caz domnul notar nu are un asemenea angajat, eu as mai avea mentiunini, dar ma abtin, vroiam doar pasi concreti pe care ii face un notar in partea cealalta a mesei, am inteles ca variaza acum si o las asa, o sa fac drumurile necesare unde se refuza posta si mailul sau lucrul prin scan, ca acum depind de bunavointa angajatiilor primariilor respective
Ultima modificare: Joi, 6 Septembrie 2018
Borhes John, utilizator
Domnului MihailZC

Ma scuzti, ati interpretat gresit tonul mesajului, intrebarea era "care sunt pasii concreti pe care ii executa un notar la o succesiune". Totusi ati ridicat niste intrebari bune, raspunsurile mele sunt:

1. da este fezbil, in conditiile in care se pot obtine fara deplasare - daca este posibil acest lucru
2. depinde as pute a fi dispus sa suport costul deplasari daca nu este o suma absurda, drumul ma costa si pe mine si pe angajat la fel, daca luam salariul de baza al angajatului si il impartim la 20 de zile si suma rezulatata + mancare este sub 200 RON + transportul pe care oricum ne-ar costa la fel ar fi mai mult decat fezabil, chiar posibil si de preferat. Daca angajatul are acte de facut in valoare de 10000 eur in ziua respectiva, nu ar fi fezabil, de asta ar fi de preferat sa am o decizie in situatie
3. Da, am vorbit cu mai multi notari inainte care mi-au spus lucruri diferite, de asta am intrebat, inteleg acum ca fiecare practica isi desfasoara activitatea diferit, si este ok, in vederea intampinarii complicatiilor pe viitor la urmatoarele sucesiuni intrebarea era "care sunt pasii concreti pe care ii executa un notar la o succesiune". Nu sunt suparat ca ma duc eu sa ridic anumite acte, sau toate actele, nu ma deranjaza acest fapt, o sa fac cum imi zice notarul vroiam doar sa stiu de ce in aceiasi situatie exista un protocol diferit. Nu ma plang ca, nu zic ca mi se pare normal sa, intrebam doar informativ ca sa stiu pe viitor la urmatoarea, ca sa-mi fac un plan de actiune, ca sa nu merg de 5 ori in zona respectiva dupa hartii diferite daca e posibil sa le iau in 2 ture
Ultima modificare: Joi, 6 Septembrie 2018
Borhes John, utilizator

Alte discuții în legătură

amenzile pentru o persoana decedata 19ana64 19ana64 Buna ziua. amenzile pentru o persoana decedata trebuiesc platite ptr a putea primi de la primarie certificatul fiscal.Am achitat datoriiile cu privire la ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa fac pentru intabulare drept de proprietate prin ... Viopogy Viopogy Ce trebuie sa fac pentru intabulare drept de proprietate prin succesiune. Este vorba de teren agricol. Exista cf. (vezi toată discuția)
Solicitare certificat de deces in temeiul unei procuri IlieBC IlieBC Buna ziua, In urma cu cateva saptamani prietena mea m-a imputernicit printr-o procura \"sa o reprezint la biroul notarial competent si sa efectuez toate ... (vezi toată discuția)