Buna ziua.
Ma numesc Vasile Chende, sunt din Baia Mare si as dori cateva lamuriri.
De curand am fost numit sef de scara la blocul in care domiciliez. Scara noastra(si blocul) face parte dintr-o asociatie de proprietari constituita in urma cu mai multi ani. Recent s-au facut lucrarile de contorizare a apei, fiecare proprietar fiind obligat sa faca un contract individual cu societatea distribuitoare. De asemenea s-au facut contracte individuale si cu societatea care colecteaza gunoiul menajer. Drept urmare, la taxele care se platesc la asociatie, au ramas de incasat doar energia electrica(iluminat si consumul liftului), curatenia pe scara, plata firmei care se ocupa de intretinerea liftului si cheltuielile de administratie.
In cadrul unei sedinte de scara, mai multe persoane au lansat propunerea de a renunta la serviciile oferite de asociatie.
Pentru aceasta apelez la bunavointa dumneavoastra pentru a-mi da cateva informatii referitoare la:
1) Modul in care putem iesi din asociatie;
2) Ce urmari implica aceasta actiune;
3) Modul in care se poate achita factura de energie electrica si daca trebuie sa facem un contract separat de distribuire a energiei electrice;
4) Cum se poate face contract cu firma de intretinere a liftului si cu cea de distributie a energiei electrice;
5) Daca este cazul sa ne constituim in asociatie de scara, care sunt actele necesare la constituire;
6) Care sunt obligatiile ce ne revin in urma constituirii unei asociatii(acte, contabilitate, etc si cine poate sa se ocupe de acestea);
7) Daca este posibil si legal sa se faca contracte si plati pentru consumurile si serviciile oferite de catre una din persoanele de pe scara(persoana fizica sau care detine o forma juridica(AF, PFI, PFA, SC, SRL, etc).
In speranta ca veti gasi timpul necesar pentru a-mi da explicatiile si lamuririle solicitate, va multumesc anticipat in numele meu si al colocatarilor mei.
Puteti iesi din asociatie, creandu-va propria asociatie de proprietari pe scara Dv.
Merita sa faceti lucrul acesta in masura in care va deranjeaza altfel decat material asocierea cu restul condominiului.
Material veti ajunge sa platiti la fel sau chiar mai mult, dar asta luati-o ca pe o parere personala.
Mentionez ca ce va spun mai departe se face numai la nivel de scara, asociatia veche nu are niciun amestec, nu i se cere parerea si in fata evidentei (infiintarii Dv. ca asociatie separata) va trebui sa colaboreze pentru "partajul" pasivului si activului, deci:
Ca sa va infiintati ca asociatie separata trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:
1. adunare generala cu cvorum 50% + 1 din numarul total de proprietari, daca nu se intruneste acest cvorum se reconvoaca in termen de 10 zile o alta AG si cu cvorumul de 50% +1 din cei prezenti se alege un comitet de initiativa care sa se ocupe de procedura infiintarii noii asociatii.
2 Comitetul de initiativa va redacta statutul asociatiei, acordul de asociere, PV al adunarii de constituire si PV de alegere a noului comitet, a presedintelui si a comisiei de cenzori (studii economice medii cel putin). Toate acestea au niste tabele standard anexate pentru semnaturile membrilor asociati.
3. Cand actele de mai sus sunt pregatite se convoaca AG de constituire unde se citeste statutul, acordul de asociere, si se alege noul comitet, presedintele, comisia de cenzori si se completeaza PV, precum si tabele cu semnaturi. Cvorumul de "gatat" dosarul este de 50% +1 din numarul total de proprietari. Semnaturile le puteti lua si in timp, nu-i musai atunci, la AG......
4. Dosarul astfel format se xeroxeaza cu inca un exemplar si cele 2 exemplare se depun la primarie.
De aici incolo veti fi indrumati pas cu pas...pana la obtinerea certificatului cu codul fiscal si obtinerea stampilei noii asociatii, ca proaspata si noua persoana juridica.
Pe tot parcursul procedurii NU va este necesara stampila vechii asociatii.
Noua asociatie infiintata isi va face propriile contracte cu Electrica, cu societatea de lift, cu societatea de gunoi.
Va veti angaja un administrator, personal ingrijitor si cenzor (in cazul in care nu ati reusit sa formati o comisie de cenzori din blocul Dv.).
Este indicat sa lucrati cu orice firma sau PFA care va poate elibera factura si chitante. Pentru lucrari gen tuns iarba, batut un tarus in pamant, intelegeti ce vreau sa spun puteti lucra si cu persoane fizice intocmind conventii de prestari servicii.
Da, corect.=D>
Drepturile asociatiei ce se va constitui vor fi intocmai ca si cum ar fi vorba de o asociatie din doua sau sapte scari de bloc constituite intr-o asociatie.
Daca si cand va hotarati sa purcedeti la treaba mai reveniti si va dam si documentatia canava.....pe care Dv. v-o veti adapta-o la nevoile din asociatie.
Voiam sa mai adaug ca impartirea zestrei :) se face dupa ce ati ajuns in faza de a avea codul fiscal, stampila, contractele noi cu furnizorii. Pana atunci puteti face tatonari, puteti sa pregatiti predare-primirea activului si pasivului, dar pe liste veti sta tot sub asociatia veche...pana cand faceti predarea primirea cu proces-verbal.
Nu trebuie si avizul furnizorilor (apa, energie termica)? Consituirea noii asociatii ar putea insemna modificare traseu coloane apa sau energie termica...