Nu reusesc sa gasesc in legislatie clarificari in legatura cu aceasta problema:
- in prezent blocul (cu o singura scara) face parte dintr-o asociatie mai mare
- intentionam sa ne desprindem din actuala asociatie si sa infiintam una noua, doar pentru blocul nostru
Intrebari:
1. Se poate realiza aceasta desprindere ?
2. Daca da, este nevoie si de acordul actualei asociatii ? (sau este o decizie unilaterala?)
3. Sunt precizate conditiile necesare pentru desprindere ? (de exemplu: plata la zi, de catre proprietarii blocului nostru, a tuturor datoriilor catre actuala asociatie) ?
Daca proprietarii de pe scara sunt de acord de principiu cu aceasta actiune, atunci purcedeti la urmatoarele:
1. Contorizarea separa a scarii Dv. la utilitati: apa calda si caldura, apa rece, gaze, electricitate, avizul furnizorilor ca acest lucru este facut.
2. Dosar in vederea depunerii la judecatoria de care apartineti si care sa cuprinda:
- statutul asociatiei nou-infiintate, in conformitate cu Legea 230 / 2007 si HG 1588 / 2007 si cu legislatia in vigoare (contabilitate..etc)
- acordul proprietarilor la asociere;
- act constitutiv al asociatiei de proprietari;
- PV al adunarii generale la care se alege comitetul, presedintele, comisia de cenzori, predarea gestiunii etc.
La toate acestea trebuie tabele cu semnaturile proprietarilor (cel putin 50% + 1); drafturile acestora, precum si a tabelelor anexate se gasesc pe internet si chiar pe acest forum. Daca veti avea nevoie va vom ajuta.
Avizul luat de la furnizori il atasati dosarului.
3. Acest dosar facut in 2 exemplare se depune la judecatorie si asteptati verdictul in urma caruia veti primi cod fiscal
4. Cu hotararea judecatoreasca mergeti la furnizori si faceti contracte separate,
5 Succes si atentie "sa scapati de problemele pe care le aveti in actuala asociatie, sa nu le luati cu Dv in noua asociatie, ca altfel nu merita efortul"!!!
Totusi, procedura indicata pare a fi cea clasica (de infiintare a asociatiei in situatia in care nu exista deja o asociatie).
Principala problema, pentru mine, e reprezentata de complicatiile ce pot sa apara in legatura cu actuala asociatie.
Sper sa ma puteti ajuta cu mai multe detalii legate de aceasta.
Procedura de desprindere din vechea asociatie este exact ce v-am scris mai sus si nu difera de o infiintare clasica de asociatie, luata de la zero decat prin contorizarea la nivel de scara intr-un condominiu si in consecinta avizul furnizorilor ca prin contorizarea separata pot identifica consumul asociatiei nou-constituite, pot factura si deci pot lucra separat cu Dv. Nu exista alta cale.
Vechea asociatie, cea din care vreti sa va desprindeti nu are niciun cuvand de spus si nu i se cere parerea nicaieri pe parcursul procedurii pe care v-am descris-o mai sus.
Total deacord cu procedura. As mai adauga din experienta altor desprinderi, separari, faptul ca acolo unde nu este posibil sa separati fizic o anumita instalatie comuna cu scara vecina, se poate realiza separarea printr-un protocol. Acest protocol, intelegere se face intre cele 2 asociatii. Se poate stabili ca lunar cei 2 administratori sa realizeze citirea apometrului (de exemplu) si stabilirea sumei ce o plateste fiecare asociatie din factura emisa de furnizor, etc.
Ar mai fi de clarificat urmatoarele aspecte:
- ce se intampla cu proprietarii care nu-si dau acordul de asociere pentru noua asociatie (in conditia in care exista acordul majoritatii) ? raman in vechea asociatie sau trec automat in cea noua ? (daca ar ramane in vechea asociatei ar fi contrar legii, care nu permite existenta a doua asociatii pentru aceeasi scara)
- cum se transfera pasivul(datoriile) membrilor noii asociatii de la vechea asociatie ?