Cum vi se pare decizia CJUE de obligativitate a detinerii RCA, chiar daca vehicolul nu este folosit si este parcat pe o proprietate privata ?Cred ca aproape nimeni n-a citit cu atentie motivatia curtii . Este exact ca in cazul vaccinarii, exista anumite probleme cu vaccinurile (efecte adverse,in proportie foarte mica, sub 1 la mie, exista contraindicatii de administrare care nu sunt respectate, exista doctori prost pregatiti pe tema asta, exista parinti maiputin responsabili, exista organisme ceva mai sensibile), dar asta nu inseamna ca binele comun general trebuie contestat si pus la indoiala. Masina de la care a pornit cazul si concluzia CJUE, a fost luata fara permisiunea proprietarului si a cauzat moartea a 3 persoane in accident, inclusiv a "vinovatului". Exact ca in cazul vaccinarii, o masina care are RCA permanent nu ridica probleme tertilor, chiar in cazul conducerii ei in astfel de cazuri. Cred ca problema legislativa aici e ca normele de aplicare a deciziei CJUE in Romania sa fie relaxate astfel incit sa nu produca disconfort celor ce doresc a nu circula cu "motorul" (masina, motocicleta) o perioada, fara sa incalce legea. Cea mai la indemina metoda si foarte simpla pentru autoritatile noastre este sa scoata idiotenia aia cu predatul numerelor la politie, conditionata de radiere. Ba in plus ,numerele sa poata fi predate unui asigurator, sau unei entitati autorizate , pentru astfel de treburi. Si astfel se rezolva elegant problema. Mai bine dai un pret mic pentru un astfel de serviciu de pastrare in custodie numere, decit o asigurare mare. Decizia CJUE nu e fara temei, are sensul prevenirii tuturor cazurilor de folosire a unui vehicul autorizat sau neautorizat de catre proprietar. Binele comun primeaza.
Se vorbeste despre masini functionale. Daca vrei sa nu platesti RCA scoate-i bateria , sau bujiile sau rotile din fatza si atunci masina devine nefunctionala ptr ca nu poate pleca de pe loc. Elementar domnilor.....
Nu e deloc elementar. Ma tem ca nefunctionalitatea asta va fi subiect de aparitie a unei norme de declarare oficiala a nefunctionalitatii. O baterie scoasa de pe masina, lasata in casa si apoi pusa la loc de un alt membru al familiei (nestiutor, sau nu) face masina imediat functionala si posibil cauzatoare de moarte, cum s-a intimplat in cazul ce a declansat decizia CJUE. Lipsa oficiala a placutelor de inmatriculare e ceva clar si poate indica pentru toata lumea nefunctionalitatea, ca si lipsa dreptului de circulatie. O masina circulind fara placute de inmatriculare, va fi imediat oprita in trafic. Si ar mai fi un mare avantaj, asta pentru autoritatile locale, ar putea identifica rapid si sanctiona proprietarii care lasa masini nefunctionale-rable pe spatiul public. La fel si samsarii de masini, care ocupa abuziv parcari cu masini de vinzare. Ar putea aparea noi afaceri, de gazduire astfel de masini, funcionale sau nefunctionale voit. Dar lucrul cel mai important e ca cei care au nevoie de o pauza de RCA, nu ar pierde acest drept. Adica oameni normali, care poate au un "motor" ce-l folosesc doar vara, sunt plecati din tara pentru o perioada, au o masina de epoca etc. Li s-ar incalca cumva dreptul de proprietate, altfel.