As avea nevoie de consilierea dumneavoastră cu privire la o problema cu care ma confrunt.
Am achiziționat de curand un duplex care face parte dintr-un complex inchis cu spatiu comun si servitute de trecere. In privinta spațiului comun exista o înțelegere semnata de toti locuitorii si semnata de administrația de proprietari cu privire la repartizarea acestuia egal în locuri de parcare.
M-ar interesa in cazul nerespectării acestei înțelegeri daca acel document are vreo putere juridica sau care ar fi solutia recomandată de dumneavoastră.
Va mulțumesc anticipat.
Mentionez de asemenea ca Președintele asociatiei refuza sa ia vreo măsură (hotararea nu este însă revocata, existand doar 2-3 doar care nu o respectă).
Conform dispozitii in vigoare hotararea adunarii generale este obligatorie pentru toti proprietarii
In cazul in care hotararea nu este respectata partea interesata poate solicita oficial presedintelui de asociatie sa dispuna masurile necesare impotriva acelora care nu respecta hotararea adunarii generale
Daca amiabil nu se poate solutiona,se poate sesiza oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primarie sau in extremis se poate promova actiune in instanta
Multumesc!
Dupa parcurgerea in detaliu a multor topicuri ridicate pe acest forum, indraznesc a mai cere consilierea dumneavoastra cu privire la un ultim semn de intrebare pe care il am,daca nu exagerez cu indrazneala.
Am remarcat ca in data de 28 Septembrie intra in vigoare noua lege care vizeaza modificari in cadrul normelor asociatiilor de proprietari, ar fi oare cu putinta sa imi mentionati pe vechea/noua lege articolele care vin in sprijinul solicitarii mele?
Multumesc anticipat,
Cu stima,
Claudia
Art. 22. -
(1) Proprietarii din condominii trebuie să adopte un document scris cu privire la regulile și condițiile de folosință a părților comune ale condominiului și normele de conduită și bună vecinătate dintre proprietari, numit regulament al condominiului.
(6) În cazul nerespectării regulamentului condominiului de către unul dintre proprietari sau chiriași, ceilalți proprietari pot sesiza președintele și/sau comitetul executiv al asociației de proprietari cu privire la aceste nereguli.
Art. 29. - Jurisprudență (6)
(1) În cazurile în care unul dintre proprietari împiedică, cu rea-credință și sub orice formă, folosirea normală a condominiului, sau a unor părți componente, potrivit destinației acestora, și creează prejudicii celorlalți proprietari, proprietarii prejudiciați sau orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său se poate adresa în scris președintelui, comitetului executiv al asociației de proprietari și instituțiilor cu atribuții privind respectarea ordinii și liniștii publice sau, după caz, instanțelor judecătorești.
Art. 57. - Jurisprudență (10)
Președintele asociației de proprietari are următoarele atribuții:
c) supraveghează și urmărește corecta punere în aplicare a hotărârilor adunării generale, respectarea prevederilor statutului și acordului de asociere, precum și aplicarea deciziilor comitetului executiv;
d) aduce la cunoștință proprietarilor prevederile statutului și regulamentului condominiului;
e) răspunde în scris la sesizările și contestațiile scrise ale proprietarilor din condominiu în termen de maximum 10 zile de la primirea acestora;
h) poate propune, în scris, comitetului executiv sau adunării generale, după caz, măsuri împotriva celor care nu respectă regulamentul condominiului, hotărârile și deciziile asociației de proprietari, conform prevederilor legale și statutare;
Art. 58
(2) Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin sau pentru depășirea atribuțiilor legale și statutare, președintele asociației de proprietari, membrii comitetului executiv, respectiv membrii comisiei de cenzori ori, după caz, cenzorul răspund personal sau solidar pentru daunele și prejudiciile cauzate proprietarilor sau terților, după caz.