Am auzit din diverse surse ca cica cei care transmit newsletter-e ar fi obligati sa includa in mesaj o modalitate de dezabonare.
Ce pot sa fac (altceva decat filtru pe email) cu o firma (care dealtfel se considera a fi prestigioasa) care imi trimite un newsletter pe care:
1) nu l-am solicitat
2) nu contine informatii/link/modalitate de dezabonare
3) am contactat prin email si telefonic, in mod repetat, firma respectiva, si desi mi s-a promis ca voi fi scos din lista pentru newsletter, nu s-a intamplat si primesc in continuare.
Cu privire la incidenta GDPR, mentionez ca, desi adresa de email pe care primesc este de la servici, obiectul newsletter-ului nu face parte din relatiile de business pe ramura de activitate pe care lucrez eu.
Altfel spus, lucrez la tehnic, dar primesc newsletter cu comunicate de presa destinate jurnalistilor.
e o situatie alunecoasa, si iata de ce: adresele de mail business nu intra sub incidenta GDPR (datele unei firme sunt publice prin definitie). prin urmare, firma ar trebui sa ceara dezabonarea, fiindca se poate invoca faptul ca dvs nu sunteti reprezentativ. cei de la newsletter nu va vor contrazice fiindca sunt politicosi, intra in fisa postului. multi ne confruntam cu acest lucru.
solutia e filtrarea antispam. eventual puteti ruga adminul dvs sa filtreze din serverul de mail.
Partea alunecoasa si subtila, pentru care inca nu sunt lamurit, este ca, din ce am inteles de la un seminar GDPR, este ca si la datele de contact ale angajatilor intra sub incidenta gdpr atunci cand sunt foloaite pentru orice alt scop decat activiteatea de business specifica domeniului de activitate.
Astfel, o adresa de tip office@ nu este data personala.
O adresa de tip nume@ insa este data personala folosita abuziv daca firma vinde masini si se primeste un mail nesolicitat cu preparate pentru slabit.
Situatia mea, cred, este la fel, doar diferenta e mai subtila. Sper...
Bună ziua!
Aveți dreptate, inclusiv adresa de e-mail, în acest caz, este considerată a fi dată cu caracter personal.
În cazul în care nici acum (pentru că îmi dau seama că răspunsul meu vine la un interval considerabil de timp) nu ați „scăpat„ de newsletter, recomandarea mea ar fi o notificare întemeiată pe dispozițiile Regulamentului GDPR, mai ales pe dreptul de opoziție/restricționare/ștergere.
Notificarea „de dragoste„ ar trebui să pună capăt acestor situații.
Cu stimă,
Av. ALEXA N.
Dezabonare
crengum29
Buna ziua! Astazi am primit acest e-mail de informare cum ca am fost dezabonata automat:
„Buna ziua,
Ca urmare a analizei noastre, adresa de email ... (vezi toată discuția)
Mailurile
salgeta
Buna ziua!
Nelamurire: de catva timp (2-3 luni) primesc mesajele de pe avocatnet in spam. Zilnic le transfer pentru a le citi, ceea ce e incomod si pagubos ... (vezi toată discuția)