Buna ziua,
In Romania au valoare juridica doar contractele la care se ataseaza semnatura electronica, semnarea de mana si scanarea au doar valoare de copie, deci, in cazul unui litigiu in instanta, e egal cu zero. Semnatura electronica nu costa foarte mult, e similar unui abonament anual. Semnati amandoi reprezentantii pdf-ul utilizand semnatura electronica si e perfect valabil, inclusiv pt ANAF sau in instanta. Pe baza unui contract semnat, ulterior trimiteti ofertele, care pot fi agreate prin email, de catre persoana mandatata de societatea client, conform contractului semnat intre parti.
In strainatate, este o alta discutie, functie si de ce legislatie se aplica. Se practica, multi clienti mi-au confirmat ca sunt valabile scanate, dar depinde de legislatia din tara care are jurisdictie. Si eu am avut aceasta intrebare, la inceputul activitatii cu clienti straini si am lamurit-o cu un jurist specializat in comert international.
Eu am incercat sa ma asigur si financiar, prin solicitarea unui avans catre client. Acum, cu cei cu care lucrez de peste 5 ani, recunosc ca merg pe facturare lunara, dar e bine, mai ales cand esti la inceput de contract cu societati straine, sa fii mai prudent.
Discutati cu un avocat sau jurist specializat in comert international speta dvs, punctual, mentionand tarile in care sunt clientii respectivi, eventual discutand asupra jurisdictiei si clauzelor contractuale, precum si asupra metodelor contractuale prin care va puteti proteja financiar.
De asemenea puteti sa mergeti pe calea cea mai simpla, trimiteti contractele spre semnare prin posta rapida.
Mult succes va doresc!
MrFB a scris:
Buna ziua!
Am cativa parteneri din alte orase/tari.Daca as trimite contractele semnate si stampilate de mine pentru a fi semnate si de ei si sa oprim cate un exemplar are valoarea juridica?In sensul ca eu le scanez contractele semnate in vederea semnarii si de catre dumnealor.