avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1144 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Permis conducere categoriile C C+E
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Permis conducere categoriile C C+E

Buna ziua!
Întâmpin o problemă în Germania și nu știu cum să procedez și v aș ruga sa ma sfătuiți dacă se poate.
Sunt in Germania de doi ani și jumătate și lucrez ca șofer pe camion.
Permisul de conducere este obținut în 1994 cu categoriile B C CE și este valabil din 17 Ianuarie 2013 până în 2023 pentru toate categoriile ( B C CE ). Anul trecut , mai exact prin decembrie mi am facut analizele medicale pentru șoferi profesioniști. Cei de la firmă mi au spus că permisul de conducere nu trebuie schimbat deoarece este european și este valabil.
In August, anul acesta 2018, am fost oprit pentru un control de poliție si BAG. Acestia mi au spus ca trebuie sa mi schimb permisul de conducere deoarece in Germania acesta este valabil doar cinci ani pentru categoriile C CE. Mentionez ca poliția nu mi a retinut permisul de conducere și nici amendă nu mi au dat, spunându mi ca pot conduce în continuare cu categoria B dar ca trebuie sa merg pentru a mi schimba permisul. M au pus sa completez și să semnez un formular în care se specifica ca trebuie sa mi schimb permisul de conducere Românesc cu cel German iar dacă mai sunt prins risc amendă de până la 2000 de euro.
In urmatoarele zile am fost la primarie am depus actele și cererea pentru înlocuirea permisului de conducere. Acestia mi au oprit, la momentul depunerii actelor, permisul și modulele românești până la înlocuirea cu cele noi.
Toate bune si frumoase, la două săptămâni m au sunat sa merg sa mi ridic permisul nou și cardul de șofer.