avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate neacordarea diplomei de licență
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

neacordarea diplomei de licență

Buna ziua! Sunt studenta la Universitatea Ion Mincu, specializarea Design de produs, aceasta având masterul integrat. Am aflat de curând ca noi nu vom putea sustine examenul de licenta, trebuind sa terminam cei 5 ani( cu tot cu master) pentru a putea primi diploma de finalizare a studiilor. Este vreo cale legala prin care sa pot sustine examenul de licenta? Eu vreau sa fac masterul in alta parte si nu doresc sa pierd inca doi ani aici. De asemenea, mi s- a spus ca daca doresc sa plec dupa 3 ani, mi se va elibera doar o adeverinta, care nu ma va servi la nimic. Astept raspunsurile dumneavoastra, multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Demos , utilizator 13:39, 11 Octombrie 2018
Daca programa de invatamant din regulamentul interior al institutului, departamentul „Proiectare de Interior Design” nu este prevazut un examen de licenta, nu puteti face nimic.
Trebuia citit regulamentul inainte si eventual facuta alta facultate.
In acelas timp, din 2008, Universitatea Ion Mincu este recunoscuta in UE, are programe de colaborare cu alte institutii pe specialiatate in Europa, in plus, cred ca are si o certificare internationala.
Deci, ceea ce afirmati dvs este fals, adeverinta este recunoscuta in Europa.
Ea valideaza cei trei ani facuti deschizand dreptul de a da examenul de licenta in institutiile de invatamant europeene cu conventii de colaborare semnate cu UIM.
Aceste conventii de colaborare garanteaza programe de invatamant echivalente pe tot teritoriul UE.
Deci veti putea da examen de licenta unde doriti in cadrulacestor institutiilor.
Va sfatuiesc sa cautati aceste institutii, sa le contactati pt a vedea daca au un examen de licenta prevazut in programa de invatamant, sa vedeti in programul Erasmus daca acestea au programe pe specialitatea dvs si inainte de examen sa faceti un stagiu Erasmus de min 6 luni.
Cu stagiul Erasmus validat +adeverinta, dati licenta unde vreti.
Buna dimineata, Sunt cateva programe de licenta la unele universitatii, printre care Medicina, Arhitctura si alte cateva..., unde nu se aplica* "programul Bologna" ( 3-4 anii de studii de licenta si 1-1,5-2 anii de studii de masterat), Diploma eliberata de acestia avand aceasi "valoare" cu diploma de licenta+master de la cele ce aplica programul Bologna...
Din ce am inteles, dupa aceasta facultate se poate urma si un alt program de Master unde doriti, acesta fiind fara taxa ( "la buget").
Intrebati la facultate ce valoare acea adeverinta ( daca are valoarea fostelor diplome de colegiu pana la aplicarea programului Bologna) si daca putetti urma un master dupa eliberarea ei ( ceea ce nu cred...).
In legea educatiei nationale- 1/2011, cred ca gasitii mai multe detalii... parca e un capitol legat de organizarea studiilor universitare si postuniversitare...
Eu vreau sa fac masterul in tara dar in alt oras si pe alta specializare. Si daca termin cei 5 ani aici, dupa va trebui sa masterul la taxa, cee ce nu doresc.
Demos a scris:

Daca programa de invatamant din regulamentul interior al institutului, departamentul „Proiectare de Interior Design” nu este prevazut un examen de licenta, nu puteti face nimic.
Trebuia citit regulamentul inainte si eventual facuta alta facultate.
In acelas timp, din 2008, Universitatea Ion Mincu este recunoscuta in UE, are programe de colaborare cu alte institutii pe specialiatate in Europa, in plus, cred ca are si o certificare internationala.
Deci, ceea ce afirmati dvs este fals, adeverinta este recunoscuta in Europa.
Ea valideaza cei trei ani facuti deschizand dreptul de a da examenul de licenta in institutiile de invatamant europeene cu conventii de colaborare semnate cu UIM.
Aceste conventii de colaborare garanteaza programe de invatamant echivalente pe tot teritoriul UE.
Deci veti putea da examen de licenta unde doriti in cadrulacestor institutiilor.
Va sfatuiesc sa cautati aceste institutii, sa le contactati pt a vedea daca au un examen de licenta prevazut in programa de invatamant, sa vedeti in programul Erasmus daca acestea au programe pe specialitatea dvs si inainte de examen sa faceti un stagiu Erasmus de min 6 luni.
Cu stagiul Erasmus validat +adeverinta, dati licenta unde vreti.


UIM ofera studii universitare sanctionate cu diplome de nivel 1 (licenta) si 2 (master), dar oferta nu este globala, ea este specifica fiecarei specialitati.
In specialitatea Design de produs oferta lor este clara, ciclul 1+ciclul 2 sunt comasate cu un singur examen de nivel master dupa 5 ani de studii.
Deci sa nu va imaginati ca se va putea organiza un examen de licenta adhoc pt dvs.

Concluzie: Ceea ce propune UIM este: la sfarsitul celor 3 ani veti obtine o adeverinta care va va acorda 180 de credite in specialitate si nimic mai mult.
Fara examen de licenta nu obtineti nivelul de calificare 6 EQF.
Fara nivel de calificare validat de catre examen nu puteti exersa in domeniu pentru ca este vorba de o profesiune reglementata, etc....
Masterul intr-o specialitate total diferita nu va fi posibil.
Nu cunosc in ce domeniu dvs vreti sa dati masterul dar va trebui sa vedeti daca cele 180 de credite in specialitatea Design de produs sunt compatibile cu masterul dorit.
Va trebui sa aveti confirmare scrisa ca sunteti acceptata in ciclul 2 fara examen de licenta (deci trebuie verificata compatibilitatea celor 2 programe de studii, trebuie ca ciclurile 1+2 sa fie comasate, etc..).
Contactati institutia/iile de invatamant vizata/e si puneti intrebarea.


Ultima modificare: Joi, 11 Octombrie 2018
Demos, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Studii necesare pentru ocuparea unei functii publice narcisal narcisal Pentru ocuparea functiei de sef birou contabilitate in cadrul unei primarii este necesar master-ul sau este suficienta absolvirea unei facultati economice cu ... (vezi toată discuția)
Echivalare master pentru studiile universitare incheiate inaintea sistemului bologna Daniela_Dudu Daniela_Dudu Studiile universitare incheiate inaintea sistemului Bologna sunt echivalate cu master? De ex. Licenta la drept 1998 sau o diploma la politechnica in 1989? Stiu ... (vezi toată discuția)
Studii de lunga durata nebunica nebunica Buna ziua , Va rog sa ma lamuriti ce inseamna \"studii superioare de lunga durata\" in vederea ocuparii unui post in institutie bugetara. 1. facultate de ... (vezi toată discuția)