In legatura cu distrugerea arhivei financiar-contabila cu termen de pastrare expirat:
Conform legii 16/1996 a Arhivelor Nationale, art.11, PV de selectionare, isotit de inventarele documentelor propuse spre eliminare, precum si de inventarele documentelor ce se pastreaza in arhiva, trebuie inaintate spre aprobare comisiei din cadrul serviciului teritorial al Arhivelor Nationale. Abia dupa aprobarea primita de la aceasta comisie se pot scoate documente din arhiva si distruge.
Conform Ordinului Min.Fin 2634/2015, art.42-43 " Evidenta documentelor in arhiva se tine cu ajutorul Registrului de evidenta, potrivit Legii Arhivelor Nationale nr.16/1996, republicata, in care sunt consemnate dosarele si documentele intrate in arhiva, precum si miscarea acestora in decursul timpului.
Eliminarea din arhiva entitatii a documentelor financiar-contabile, al caror termen a expirat, se face de catre o comisie constituita potrivit procedurilor proprii ale entitatii. In aceasta situatie se intocmeste un proces verbal si se consemneaza scaderea documentelor eliminate din Registrul de evidenta al arhivei".
Intrebarea este: mai cer aprobarea Arhivelor Nationale, sau nu?
Arhiva societate
Dana2000x
Buna ziua!As dori sa intreb ce fac cu arhiva de acte contabile(facturi,chitante,monetare,note contabile etc) mai veche de 10 ani???Pot sa o depun in ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.