as vrea sa stiu daca aceasta obligatie revine proprietarului apartamentului respectiv, deoarece in cuprinsul legii 230/2007 nu am gasit la capitolul III, referitor la obligatii si drepturi ale proprietarilor, aceasta specificare; nici in HG 1588/2007 nu am gasit acest lucru, respectiv obligatia proprietarului de a comunica asociatiei persoanele noi ce locuiesc in apartament; exista oare un alt act normativ in vigoare care prevede acest lucru? ori actualizarea numarului de persoane care locuieste intr-un apartament se face de cel care actualizeaza si cartea de imobil?
cu mutumiri antcipate,
florin
In mod normal locatarul (proprietar sau chiriasul acestuia), printr-o instiintare scrisa depusa la presedintele asociatiei, anunta daca introduce sau scoate persoane de la plata cotelor de intretinere si pe ce perioada. Sigur ca daca introduce persoane acestea vor fi introduse si in cartea de imobil. Cand acestea pleaca definitiv le scoate din cartea de imobil.
Nici presedintele, nici administratorul, in mod obiectiv nu pot sti cand intra si cand ies persoane intr-un apartament pentru a locui acolo.
as dori sa reformulez: care este actul normativ in temeiul caruia, eu, in calitate de proprietar, sunt obligat sa comunic asociatiei persoana pe care o tin in apartamentul meu?
mentionez ca, in legea 230/2007 si og 1588/2007 nu am gasit in mod explicit o asemenea obligatie, si nici macar alta prevedere care prin interpretare sa duca la o asemenea consecinta.
exista alt act normativ in vigoare care prevede acest lucru?
ca este o obligatie morala, de acord...
Conform ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr.97 din 14 iulie 2005
Art. 37. - (1) Organizarea activităţii de ţinere a evidenţei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin unităţile de poliţie.
(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv.
Art. 38. - (1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.
og 97/2005 reglementeaza regimul juridic al cartii de identitate, daca nu ma insel ... totusi, obligatia de a actualiza cartea de imobil, atata vreme nu sunt eu cel desemnat sa o faca, nu-mi revine, si nu cred ca pot fi tras la raspundere daca nu ma duc sa declar o persoana.
totusi, exista un text de lege in care sa scrie ca eu, proprietarul, suntobligat sa declar pe cineva care sta la mine asociatiei de proprietari?
daca sta mai mult de 15 zile inseamna ca si-a schimbat domiciliul,la art 38 este vorba de o obligatie din partea persoanei care locuieste in acel imobil,sau cel care detine cartea de imobil poate face sesizare politistului de proximitate,cu ce va puteti alege ?,raspunsul il puteti gasi in aceeasi lege cititi art. 42 lit.b
Carte de imobil
elena.k
responsabilul cartii de imobil refuza sa actualizeze cartea de imobil pe motiv ca trebuie sa ii las copii ale CI, CVC (avand CI, CVC in original in fata)
ce ... (vezi toată discuția)