avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... practica liberala vs pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

practica liberala vs pensie

sunt medic stomatolog cu cabinet particular. Doresc pensie anticipata dupa 32 ani de serviciu. Mi se spune ca daca fac acest lucru nu mai pot profesa.
Este real?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:42, 21 Noiembrie 2009
Da, la pensie anticipata nu se pot cumula veniturile din activitati independente cu pensia.
multumesc

Am o colega care are indeplinita varsta de pensionare , primeste pensie si lucreaza.

Deci la pensia anticipata nu se accepta acest lucru?

Problema este ca am profesiune liberala si pensia este un drept al meu pt. anii lucrati !
Multumesc pt.deranj!
La pensie limita de varsta se poate cumula pensia cu veniturile din activitati independente.Daca va pensionati anticipat si mai lucrati vi se suspenda pensia .
de pe pagina medicala .ro am primit urmatorul raspuns
Conform art. 385 din Legea nr. 95/2006:
"(1) Medicii se pensionează la vârsta de 65 de ani, indiferent de sex.
(2) La cerere, medicii se pot pensiona anticipat, la vârstele prevăzute în Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, dacă îndeplinesc condiţiile de stagiu de cotizare prevăzute în lege pentru pensia anticipată sau pentru pensia anticipată parţială.
(4) Medicii care au depăşit limita de vârstă prevăzută la alin. (1) pot profesa în continuare în unităţi sanitare private. Desfăşurarea activităţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Colegiului Medicilor din România, eliberat pe baza certificatului de sănătate şi a asigurării de răspundere civilă, pentru greşeli în activitatea profesională, încheiată pentru anul respectiv."