Chiar nu este nici un raspuns pentur un retur marfa?
CLienti de ai nsotri ne au pun marfa in brate cu zambetul pe buze si tot nu platesc diferentele ,la timp sau deloc.
Si avem contracte si facturi cu ei; este o practica extra uzuala in ROmania. Nu le-am facut nimic, . Acum noi avem o baa sim mute probleme pe acest furnizor, chiar avem motive sa nu o pastram.
Buna ziua,
Va voi expune punctual fiecare dintre aspectele semnalate:
1. Cu privire la calitatea produselor aveti la dispozitie calea prevazuta de art. 1691 C.Civ., redat mai jos:
Art. 1691: Dezacordul asupra calităţii
(1)În cazul în care cumpărătorul contestă calitatea sau starea bunului pe care vânzătorul i l-a pus la dispoziţie, preşedintele judecătoriei de la locul prevăzut pentru executarea obligaţiei de predare, la cererea oricăreia dintre părţi, va desemna de îndată un expert în vederea constatării.
(2)Prin aceeaşi hotărâre se poate dispune sechestrarea sau depozitarea bunului.
(3)Dacă păstrarea bunului ar putea aduce mari pagube sau ar ocaziona cheltuieli însemnate, se va putea dispune chiar vânzarea pe cheltuiala proprietarului, în condiţiile stabilite de instanţă.
(4)Hotărârea de vânzare va trebui comunicată înainte de punerea ei în executare celeilalte părţi sau reprezentantului său, dacă unul dintre aceştia se află într-o localitate situată în circumscripţia judecătoriei care a pronunţat hotărârea. În caz contrar, hotărârea va fi comunicată în termen de 3 zile de la executarea ei.
2. Cu privire la faptul ca nu va acorda exclusivitate, "promisiunea" este trecuta in contract sau vi s-a spus doar verbal? Daca e trecuta in contract se poate actiona in instanta pentru a obliga partea la respectarea acesteia (a promisiunii) sau pentru a solicita rezolutiunea contractului si eventuale daune.
3. Termenul de livrare nu este respectat? aici intervine o problema de nerespectare a obligatiilor contractuale, se poate solicita rezolutiunea (daca e destul de grava incalcarea).
O zi buna,
Av. Jasmine Oancea
Nu am calificat calitatea marfii ca fiind un viciu ascuns fiindca nu mai sunteti in termen. Va redau mai jos si textul de lege pentru vicii ascunse.
Art. 1709: Denunţarea viciilor
(1)Cumpărătorul care a descoperit viciile ascunse ale lucrului este obligat să le aducă la cunoştinţa vânzătorului într-un termen rezonabil, stabilit potrivit cu împrejurările, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a cere măsura prevăzută la art. 1.710 alin. (1) lit. d).
(2)În cazul în care cumpărătorul este profesionist, iar bunul vândut este mobil corporal, termenul prevăzut la alin. (1) este de două zile lucrătoare.
(3)Atunci când viciul apare în mod gradual, termenele prevăzute la alin. (1) încep să curgă din ziua în care cumpărătorul îşi dă seama de gravitatea şi întinderea viciului.
(4)Vânzătorul care a tăinuit viciul nu poate invoca prevederile prezentului articol.
Va multumesc pentur observatii.
Totusi, viciul ascuns are 48 z de la DESCOPERIREA acestuia . Deci nu are nici o legatura cu termenul de receptie.Poti desface cutia acestuia duap 1ani de zile, nu verifici fiecare produs din stoc in detaliu.
Iar cazul doi, daca acel produs nu este conform calitativ cu ce este pe piata coparativ la ael pret, ce se poate inatampla daca ceri retur fortat? De asemenea sunt multe probleme conexe legate de servirea clioentilor in timp, nu se respecta perioada de 15 ziel de service etc
Daca esti chemat in judecata, vei raspunde cu toate aceste nereguli si vor executa marfa, nu vad ce altceva sa decida daca aceasta nu este deteriorata, eventual un procent de 1-2% de uz moral.
Buna ziua.
In primul rand, dumneavoastra sunteti antrenat in doua rapoarte juridice, care, fiecare dintre ele trebuie privite, analizate si rezolvate separat. Astfel, pe de o parte, aveti probleme cu furnizorul de marfuri, pe de alta parte, aveti probleme cu clientii.
Pentru fiecare dintre aceste rapoarte juridice, esential este de verificat contractele pe care le-ati incheiat.
Puteti incheia colaborarea cu furnizorul in sensul ca solicitati rezolutiunea contractului, si solicitati repunerea in situatia anterioara, pentru neindeplinirea obligatiilor de catre furnizor, si astfel dumneavoastra primiti banii si dansul marfa (de verificat daca furnizarea marfurilor s-a efectuat o singura data sau succesiv - daca e contract cu executare succesiva nu puteti apela la aceasta solutie de returnare a marfurilor pe care deja le-ati primiti si nu le-ati contestat). La fel, e de verificat contractul, daca se prevad termene de constatare a necalitatii/neconformitatii marfii, daca se prevede ce calitate trebuie sa detina marfurile.
La fel, puteti dovedi ca marfa era neconforma prin faptul ca aceasta v-a fost returnata de catre clienti, si aici, e de verificat cum se contesta calitatea marfii in contractul pe care il aveti incheiat cu clientii.
Solutii se pot gasi, doar ca trebuie efectuata o analiza temeinica, pentru a stabili ce e mai avantajos de facut raportat la costuri/beneficii/timp. Eu va propun sa va revizuiti contractele si sa stabiliti proceduri de lucru (stabilite in favoarea dumneavoastra) care sa nu va mai aduca in aceasta situatie.
O zi buna,
Av. Jasmine Oancea