1. Un auditor public intern poate fi delegat pe o perioadă de 60 de zile la alt compartiment (Managementul calităţii), în condiţiile în care, este singurul salariat din cadrul compartimentului Audit intern, iar la pct.2.3.2.1.1 din HG nr.1086/2013 se precizează că "Prin atribuţiile sale, compartimentul de audit public intern nu trebuie să fie implicat în exercitarea activităţilor auditabile sau în elaborarea procedurilor specifice, altele decât cele de audit intern". În cazul în care auditorul acceptă această situaţie, semnând pe decizie "am luat la cunoştinţă" (pentru că altfel ar fi insubordonare !), are dreptul să nu semneze noua fişă de post (cu atribuţii specifice managementului calităţii), pentru că semnând fişa de post cu alte atribuţii de serviciu decât cele de auditor intern, se poate considera că i se schimbă funcţia ? Care este consecinţa administrativă, în situaţia în care auditorul intern nu semnează noua fişă de post (chiar dacă în regulamentul intern al instituţiei, se prevede obligativitatea semnării fişei de post cu noile atribuţii) ? Poate fi chemat auditorul intern într-o comisiei de disciplină, pe motiv că nu a semnat noua fişă de post ca urmare a delegării ?
De subliniat că, intenţia managerului de a-l delega pe singurul auditor intern al instituţiei, se manifestă în condiţiile în care managerul a blocat practic activitatea de audit intern, interzicând auditorului să înregistreze documente la registratură, neavizând documentele de lucru ale auditorului, inclusiv rapoartele de audit intern, precum şi alte acţiuni evidente, în scopul de a nu se desfăşura audit intern !
2. Având în vedere prevederile Legii nr.153/2017, personalul contractual din cadrul unei instituţii publice se poate transfera la altă instituţie, cu îndeplinirea cerinţelor de la art.32 din legea mai sus-amintită ?
Cel mai recent răspuns:
Cornel Vasile , Consilier juridic
14:36, 14 Decembrie 2018