Doamne ajuta! As dori sa ştiu cum sa întocmesc o adresa catre Primarie pentru a ne comunica situatia clara a unei proprietati agricole.
Sunt preot intr-o localitate din jud. Vaslui. Pana la aceasta data parohia(persana juritica) nu are nici un act pentru proprietatile pe care le detine: biserica si terenul din jurul ei , casa parohiala si terenul din curte, cimitirul si in jur de 5 ha teren arabil. Multumesc!
Subsemnatul .... , domiciliat in ....., va rugam sa ne comunicati situatia juridica a terenului agricol situat in ..........
Solicitam aceasta, deoarece ne este necesara pentru ......
Cimitirul, conform legii 213/1998, anexa 3, este proprietate publica a localitatii. Pentru biserica, casa parohiala si terenul aferent, adresati primariei o cerere dupa modelul descris de colega mai sus.
Cu privire la cimitir in anul 2008 am depus o cerere la primarie pentru scoaterea din domeniul public si trecerea in cel privat la care am primit un raspuns favorabil, insa fara sa ni se intocmeasca un titlu de proprietate. Raspunsul care l-am primit este valid in cest caz
Trecerea din domeniul public in domeniul privat al unui bun, inseamna ca acel bun, ramane proprietatea unitatii administrativ-teritoariale, doar ca, nu mai apartine domeniului public, ci celui privat. Faptul ca dvs,. ati solicitat acest lucru, si s-a aprobat ( prin ce modalitate? ) nu inseamna ca parohia are vreun drept de proprietate asupra acelui bun. Parerea mea, solicitiati primarului sa initieze un proiect de hcl, prin care, terenul aferent cimitirului, sa fie dat in administrarea parohiei.