avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 930 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... CAS pentru cabinet medical individual
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

CAS pentru cabinet medical individual

Sunt cabinet medical individual si pentru ca am depasit plafonul de 12 salarii pe anul 2017 mi-a venit decizie de la fisc de plata a cas. Intrebarea mea este pentru ca am platit acelasi lucru si acum 2 ani unde se duc banii pe care ii platesc pt cas agentiei fiscale pentru ca la casa de pensii judetene de care apartin nu figureaza nici o suma pe care am platit-o fiscului pt cas. Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Decembrie 2018
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 21:45, 22 Decembrie 2018
Trebuie sa aveti in vedere ca treaba cu obligativitatea de plata a contributiilor sociale a fost introdusa in codul fiscal de la inceputul anului 2018 si doar pentru veniturile inregistrate din acest an. Pentru anii precedenti era o alta abordare cand era obligatorie plata cass si cas. Daca va aduceti aminte era pe atunci declaratia 600.
Apoi inca o precizare. Poate ca ar fi bine sa mai verificati la casa de pensii in anul urmator pentru ca anul 2017 s-a incheiat abia in 15 iulie 2018 cand ati depus declaratia unica si le trebuie si lor timp sa mai calculeze. Ce ati platit in timpul anului 2017 pe declaratia 600 au fost plati anticipate si trebuie sa se inchida tot anul cum am scris la inceput ca sa refaca calculul.
Ati optat pentru plata cotei de 10,50%? Se pare ca au fost bani dati degeaba. In legea pensiilor nu exista o astfel de contributie care sa creeze punctaj si vechime.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură