avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... lipsa carte de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

lipsa carte de munca

Buna seara,
O cunostinta mi-a prezentat urmatoarea speta: a fost angajat acum 15 ani la o firma de transport in Bucuresti,dupa care a plecat la munca in afara.Acum a vrut sa isi intocmeasca dosarul de pensie,dar cand a fost la angajatorul din Bucuresti acesta i-a spus ca i-a pierdut cartea de munca.Ce poate face in acest caz? Unde sa se adreseze? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:21, 26 Decembrie 2018
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
1. Reconstituirea vechimii in munca (in cazul in care s-a pierdut carnetul de munca) se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora in cadrul carora s-a prestat activitate in baza contractelor individuale de munca sau de catre inspectoratele teritoriale de munca pe baza unei cereri insotita de urmatoarele documente :
- Monitorul Oficial al Romaniei in care s-a publicat pierderea carnetului de munca;
- copie C.I.

2. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.

Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.

Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:

- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator

- pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011, va puteti adresa direct ITM-ului in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care veti depune o solicitare in care trebuie sa mentionati datele dvs de identificare, nume,prenume, CNP, adresa ,precum si societatile la care ati lucrat - de preferabil sa scrieti numele corect si CUI-ul acestora. La solicitare veti atasa : copie C.i., copie Monitor Oficial unde ati publicat pierderea carnetului de munca.

- pentru perioadele de dupa 01.01.2011, va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime, iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator sau sa luati legatura cu lichidatorii judiciari sau cu detinatorii legali ai arhivei.
Multumesc mult pentru precizari! Mai am o intrebare:cine declara pierderea cartii de munca la MO-angajatorul sau angajatul?
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Titularul carnetului de munca il declara pierdut la M.Of.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carte de muncă Maria.ro Maria.ro Bună ziua am pierdut cartea de munca si as vrea să vă întreb pot să merg la instituțiile unde am lucrat să obțin o adeverință ptr anii pe care i-am ... (vezi toată discuția)
Pierderea cartii de munca ce se poate face atunci cad o persoana ... JOHNVASILE JOHNVASILE Pierderea Cartii de Munca Ce se poate face atunci cad o persoana si-a perdut cartea de munca si a indeplinit varsta de pensionare (vezi toată discuția)
Pierdut cartea de munca Eva Baumann Eva Baumann Bună! ! Mi am pierdut cartea de munca M am mutat de mai multe ori și nu stiu Cum sa recuperez anii munciți . Eu trăiesc acum în Germania și nu știu Cum ... (vezi toată discuția)