Noul angajator (multinationala) mi-a facut o oferta de munca, pe care am acceptat-o online, in sistemul lor propriu, cu confirmarea HR ca ma vor chema sa semnez contractul in 2 saptamani. Mi-am prezentat demisia vechiului angajator, am obtinut nota de lichidare, desfasuratorul cu functiile detinute, salariile, etc.
Totusi, noul angajator insista ca la semnarea contractului sa aduc o adeverinta oferita de ei, in care se afla niste casute ce trebuiesc bifate, care specifica ca nu am avut probleme administrative si nu am adus daune fostului angajator.
Fostul angajator (tot multinationala) nu accepta sa semneze nici un astfel de document deoarece compania lor isi rezerva dreptul de a nu oferi altor angajatori asemenea date, care sunt altele decat cele prevazute de lege.
Am oferit noului angajator raspunsul HR de la vechiul loc de munca, ca ei nu semneaza asa ceva, dar si confirmare scrisa de la managera (email) ca nu am adus prejudicii si nu am avut probleme administrative.
Noul angajator mi-a confirmat data si ora cand sa vin sa semnez contractul, cu mentiunea ca fara adeverinta nu pot semna (!?).
Intrebarea mea ar fi, cine are dreptate? Noul angajator sau vechiul?
E posibil ca noul angajator sa refuze semnarea contractului chiar daca am acceptat oferta lor in sistem... au temei legal?
Angajatorul poate cere informatii in legatura cu persoana care solicita angajarea de la fostii sai angajatori, dar numai cu privire la activitatile indeplinite si la durata angajarii si numai cu incunostintarea prealabila a celui in cauza.