avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Conditii legale de prestare servicii ssm
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Conditii legale de prestare servicii ssm

Buna ziua!
Care sunt conditiile legale de prestare servicii ssm, pentru o persoana desemnata ca lucrator cu atributii in domeniu, la nivelul unei institutii publice(primarie)?
Cel mai recent răspuns: popage , utilizator 08:08, 10 Ianuarie 2019
Buna ziua,
La ce va referiti mai exact?
Legislatia in domeniul SSM incepe, daca pot spune asa, cu Constitutia Romaniei, continua cu Legea SSM 319/2006, Normele de aplicare aprobate prin HG 1425/2006 si alte acte specfice, daca pot spune asa, Toate actualizate la zi*
Pentru a indeplini functia de LD SSM trebuie sa fi urmat in prealabil un curs in domeniul SSM de cel putin 80 de ore.
Sunt persoana desemnata in cadrul institutiei, avand un curs de initiere de 40 de ore. Practic m-ar interesa daca este suficient acest curs, pentru a face ssm in cadrul institutiei la aproximativ 150 persoane care au domenii si functii diferite de activitate.

Multumesc!
Nu este suficient, acest curs este valabil, daca pot spune asa, pentru angajatorul, patronul ce isi asuma acest lucru si numai in anumite domenii...dvs. va este necesar minim cursul de 80 de ore. Acum desfasurati aceasta activitate nelegal.
Ce domeniu, ramura de activitate are, in principal, institutia.?
V-a trebui infintat cel putin un Serviciu Intern de Prevenire si Protectie, SIPP, la nivelul institutiei.
Cititi legea 319/2006 si Hg 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a va pune in tema mai exact.
Ultima modificare: Miercuri, 9 Ianuarie 2019
Ionut.ion, utilizator
Inteleg ca primaria are cca. 150 de angajati si conform organigramei sunt mai multe locuri de munca, fiecare cu un conducator nominalizat al locului de munca.
HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 18 (1) In cazul intreprinderilor si/ sau unitatilor care au intre 50 si 249 de lucratori, angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie din cadrul intreprinderii.
(2) In cazul intreprinderilor si/sau unitatilor prevazute la alin. (1) care desfasoara activitati dintre cele prevazute in anexa nr. 5, angajatorul trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire si protectie.
(3) In cazul in care lucratorii desemnati, serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.

Lucratorul desemnat cu activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm trebuie sa indeplineasca conditiile de la
-art. 20 (1) Desemnarea nominala a lucratorului/ lucratorilor pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie se face prin decizie scrisa a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucratorul numai din randul lucratorilor cu care are incheiat contract individual de munca cu norma intreaga.
(3) Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.
-art. 21 Pentru a putea sa desfasoare activitatile de prevenire si protectie, lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca cel putin cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, potrivit prevederilor art. 49,
-art.49 (1) Cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu sunt:
a) studii in invatamantul liceal filiera teoretica in profil real sau filiera tehnologica in profil tehnic;
b) curs in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu continut minim conform celui prevazut in anexa nr. 6 lit. B, cu o durata de cel putin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevazut la alin. (1) se atesta prin diploma de studii si certificatul de absolvire a cursului prevazut la alin. (1) lit. b).
Bunadimineata!
Multumesc! Este suficient de clar ceea ce a-ti argumentat. Cu siguranta vom lua masurile necesare.
O zi buna

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Numarul de salariati care trebuie sa aiba curs ssm anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti, la un numar de 110 salariati, cati salariati ar trebui sa aiba curs de inspector in domeniul ssm ? Multumesc anticipat! (vezi toată discuția)
Managerul de transport poate avea si atributii de ssm si psi? claudiola claudiola Buna ziua, O firma are un singur salariat cu 2 ore pe zi in functia de manager transport. Poate acesta (salariatul) sa aiba si atributii de ssm si psi in ... (vezi toată discuția)
Baza legala. va2le3 va2le3 Buna ziua, Unitate cu 160 salariati si un punct de lucru in alt judet cu 92 salariati, un total de 252 salariati. Pentru fiecare locatie prin ... (vezi toată discuția)