avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Acte necesare pentru angajare persoana straina din UE
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Acte necesare pentru angajare persoana straina din UE

Buna seara,

Ma puteti ajuta sa-mi spuneti ce documente sunte necesare pentru a putea angaja o persoana ce va veni dintr-o tara UE pentru a lucra pentru cativa ani in Romania? Si unde se depun documentele? Contractul individual de munca tb incheiat si in limba engleza? Ar fi mai simplu sa vina prin detasare?

Multumesc mult pentru ajutor!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:14, 17 Noiembrie 2009
www.avocatnet.ro/content/art...

Permisul de munca si rezidenta
Cetatenii straini si apatrizi, care urmeaza a fi incadrati cu contract individual de munca de catre persoanele juridice si fizice cu sediul, respectiv cu domiciliul in Romania, au obligatia de a obtine permis de munca eliberat de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale.
Sunt exceptati de la aceste prevederi cetatenii straini si apatrizi care au statut de refugiat pe teritoriul Romaniei.
Permisul de lucru este in general dat pentru o perioada de pana la sase luni (pana la 31.07. sau 31.12. si este reinnoibil. Permisul de rezidenta se emite pe o perioada de pana la sase luni si este deasemenea reinnoibil. In general vizele pe sase luni cu intrari multiple se emit cu cele doua permise.
Actele necesare pentru obtinerea Avizului favorabil pentru acordarea vizei pentru angajare in munca in Romania.
Angajatorul persoana juridica, va depune la Directia pentru programe de ocupare a fortei de munca un dosar ce va contine urmatoarele acte :
- cerere motivata privind necesitatea incadrarii in munca a strainului;
- actul constitutiv al societatii comerciale, sau dupa caz, actul de infiintare a persoanei juridice;
- in cazul angajatorilor, persoane juridice, certificatul emis de oficiul registrului comertului de pe langa camera de comert si industrie judeteana sau a municipiului Bucuresti unde isi are sediul angajatorul (conform anexei nr. 3 la Normele metodologice);
- in cazul institutiilor, dovada inregistrarii persoanei juridice la
- organul financiar, in conditiile legii;
- dovada prin care se atesta bonitatea angajatorului eliberata de banca la care acesta isi are deschis contul;
- dovada privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul de stat, eliberata de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti sau de administratia financiara municipala, respectiv a sectoarelor municipiului Bucuresti;
- dovada privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat (CAS, pensie suplimentara), eliberata de inspectoratul teritorial de munca);
- dovada privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul Fondului de somaj, eliberata de agentia pentru ocupare si formare profesionala judeteana, respectiv a muncipiului Bucuresti;
- copie de pe pasaportul strainului.

Actele necesare eliberarii permisului de munca
Angajatorul va depune la Directia pentru programe de ocupare a fortei de munca un dosar ce va contine urmatoarele documente :
- cererea strainului pentru eliberarea permisului de munca : in cazul în care acesta nu cunoaste limba româna, cererea se prezinta tradusa in limba romana, legalizata de notariat;
- pasaportul strainului, pe care este aplicata viza pentru angajarea in munca in Romania; Pasaportul sau actul de identitate al strainului se prezinta in original, insotit de o copie xerox;
- copie de pe avizul favorabil eliberat de Directia pentru programe de ocupare a fortei de munca in strainatate in vederea acordarii vizei pentru angajarea in munca a strainului;
- actul de studii, necesar incadrarii in functia sau meseria pentru care se solicita eliberarea permisului de munca, tradus in limba romana si legalizat de notariat; diplome, certificatele si titlurile stiintifice, eliberate in strainatate, vor fi insotite de atestatul de recunoastere si de echivalare de catre Ministerul Educatiei Nationale, in conditiile art. 141 lit. w) din Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata;
- copie de pe cazierul judiciar din tara de origine a strainului, tradus in limba romana si legalizat de notariat, in cazul functiilor pentru ocuparea carora legislatia din Romania prevede prezentarea acestui act;
- autorizatia sau atestatul eliberat de organul competent din Romania, in cazul profesiilor sau activitatilor pentru a caror exercitare, legislatia din Romania prevede conditia de autorizare sau de atestare;
- actul medical de atestare a starii sanatatii, eliberat de o institutie sanitara competenta din Romania, din care sa rezulte ca strainul este apt de a fi incadrat in munca;
- doua fotografii 3,5/3,0 cm ale strainului;
- taxa 200 USD echivalent in lei.
Multumesc mult pentru ajutor!
De cand pana cand unui cetatean al unui stat UE ii trebuie sa obtina permis de munca pentru a lucra in Romania? :-/

Indiferent de locul de reşedinţă, în calitate de lucrător al Uniunii Europene are dreptul de a desfăşura o activitate salariată în orice stat membru, în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii acestuia. Cetăţenii UE şi SEE nu au nevoie de permis de muncă.
Sunt liberi să desfăşoare orice activitate profesională doresc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Permis de munca in romania angajat angajat Va rog sa ma ajutati cu un raspuns in legatura cu obtinerea unui permis de munca in Romania, pentru un cetatean din afara UE. Care sunt modalitatile de ... (vezi toată discuția)
Permis de munca in romania angajat angajat In cazul in care o persoana cu cetatenie si origine americana doreste sa obtina permisul de munca ca sa poata fi angajat in Romania, ce acte trebuie sa aiba ... (vezi toată discuția)
Permisul de munca p/u romania anonim anonim vizitati pentru mai multe informatii siteul www.omfm.ro (vezi toată discuția)