Accident rutier cu un TIR care nu a păstrat distanța și m-a lovit când voiam să fac stânga pe linie continuă: este culpă comună, cum s-a stabilit la poliție?
Acum aproximativ 2 luni si ceva am fost lovit de un tir care nu a păstrat distanța si avea destulă viteza
Eu am fost transportat la spital cu un hematom la cap iar un prietenul meu din dreapta nu a pățit nimic
Singura mea vina a fost ca vroiam sa fac stanga pe o stradă din comuna pe care defapt nu aveam voie pentru ca era linie continua dar nu am apucat sa intru am fost lovit iar masina mea arata îngrozitor numai poate fi reparată
M.au contactat cei de la asigurările pe persoană si am încheiat cu ei un contract iar azi m.au sunat sa imi spuna ca au primit rezoluția de la poliție și ca este cupla comuna si voi primi doar jumătate
Dar cum s.a stabilit daca eu nici macar nu am fost chemat la poliție abia pe 1y mă ducă declarații
Mai precizez ca am facut rost si de filmarea de la accident si mai precizez ca nici in ziua de azi nu s.a facut nici un demers in legatura cu masina
Se aplica din ce in ce mai mult "legea efortului minim", Daca agentul de politie constata ca cei 2 conducatori auto implicati intr-un accident de circulatie au comis fiecare cate o abatere de la normele rutiere in mod automat se declara culpa comuna.
IN cazul acestui accident de circualtie conducatorul autoturismului a depasit linia continua (Iau in considerare declaratia agentului de politie), iar conducatorul TIR-ului nu a pastrat distanta corespunzatoare fata de autoturismul din fata, avand loc o coliziune intre autovehicule.. Intre cele 2 abateri de la normele rutiere, in cazul accidentului de circulatie la care ne referim , nu exista nicio legatura de cauzalitate.. Daca autoturismul nu ar fi depasit linia continua, iar TIR-ul nu ar fi pastrat o distanta corespunzatoare fata de autoturismul din fata impactul dintre cele 2 autovehicule s-ar fi produs. In schimb, daca TIR-ul ar fi pastrat o distanta corespunzatoare fata de autoturismul din fata impactul nu s-ar fi produs , chiar daca autoturismul ar fi depasit linia continua. Prin urmare cauza accidentului de circulatie este nepastrarea de catre conducatorul TIR-ului a unei distante necorespunzatoare fata de autoturismul din fata. Nu este vorba , in niciun caz, de o culpa comuna, culpa apartine in exclusivitate conducatorului TIR-ului.
ing. Ioan Ciobanu
viorel55
Utilizator 3din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Sunt de acord intrutotul cu cele spuse de dl ing Ciobanu, dar ca deobicei, in trafic nu este ca in carti. Daca trantesti o frana in fata unui TIR, fie el si cu 50 km/ora, nu ai cum sa scapi nelovit. De aceea cu orice ocazie spun ca asigurarea (fata,spate) la schimbarea directiei este obligatorie si uneori ne poate salva viata. Erau suficiente 2-3 apasari false pe pedala de frana (sau aprinderea avariilor) care sa-i semnalizeze celui din spate ca urmeaza sa te opresti si nu s-ar fi intamplat nimic. Imi aduc aminte ca de nenumarate ori am renuntat la un viraj, atunci cand observam masini mari, la mica distanta, in spatele meu. Trebuie sa intelegem, ca cu masinile mari nu e de glumit si ca un TIR nu este un Matiz. Eu zic sa fiti fericit cu cucuiul, sa va duceti degraba la biserica si sa multumiti Domnului.
Propun sa nu "citim" un singur articol din lege.
Propun sa interpretam legea in ansamblul si contextul acesteia.
Soferul TIR-ului nu se astepta sa treceti peste linia continua.
L-ati avertizat, cumva, asupra faptului ca aveti intenia de a incalca legislatia in vigoare ???
Presupun ca "virajul la stanga" nu s-a efectuat cu viteza de 50 km/h.
Cu siguranta ati franat, brusc, in fata TIR-ului. Altfel, ati fi intrat in derapaj.
Stiti care este forta de inertie a unui TIR incarcat regulamentar ???
Clar, culpa comuna.
Nu orice posesor de permis de conducere auto este si "conducator auto".
Aceasta este si cauza principala a multor accidente auto.
Este imposibil ca virajul la stanga sa se efectueza la o viteza de 50km/h a autoturismului.. La viteza de 50 km/h autoturismul paraseste partea carosabila in cazul in care acesta are o imbracaminte asfaltica uscata, nu prin derapare, ci prin imposibilitatea inscrierii pe o traiectorie corecta. si paraseste carosabilul iesind in decor.
S-a afirmat ca conducatorul autoturismului cu siguranta a franat brusc. Autorul postarii nu se bazeaza pe nimic cand faxce aceasta afirmatie.Condcatorul TIR-ului, probabil din neatentie, nu a observat ca distanta fata de autoturism este prea mica pentru oprirea in siguranta in cazul necesitatii unei franari bruste.
Obligatia oricarui conducator auto (inclusiv al conducatorului TIR-ului) esta de a circula cu o asemenea viteza incat sa poata opri in deplina siguranta in cazul aparitirei unui obstacol care impune o franare brusca.
Imi mentin parerea ca vina producerii accidentului apartine in exclusivitate conducatorului TIR-ului.
ing. Ioan Ciobanu