Intenționez înființarea unui PFA în vederea închirierii în regim hotelier. Imobilul va fi luat în folosință de PFA pe baza de contract de comodat. Referitor la cheltuielile deductibile am mai multe nelamuriri:
1. imobilul este nemobilat, pot cumpăra mobila pe pfa?
2. In lunile în care nu voi avea venituri (lunile de iarna) voi putea deduce facturile cu întreținerea? Gaz, electricitate, (mențin temperatura constanta), cablu TV,...
3. Cheltuielile cu autoturismul sunt deductibile și în lunile fără venituri? Ce cantitate de combustibil?
1. Da, cu factura pe pfa. Apoi treceti totul in registrul inventar.
2. Sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului. Nu in lunile în care nu veti avea venituri.
3. Dacă vehiculele respective nu sunt utilizate exclusiv în scopul desfășurării activității, se limitează la 50% dreptul de deducere a cheltuielilor efectuate. În cadrul cheltuielilor supuse limitării fiscale se cuprind cheltuielile direct atribuibile fiecărui vehicul, inclusiv cele reprezentând: impozitele locale, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, inspecțiile tehnice periodice, rovinieta etc. Nu in lunile în care nu veti avea venituri si chiar si atunci, sa puteti dovedi ca ati folosit masina pentru realizarea venitului.