avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 329 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Acte Necesare la ajutorul de deces
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Acte Necesare la ajutorul de deces

Buna ziua ,

Tatal meu a decedat de curand , si as dori sa iau ajutorul de deces , insa ma intampin cu o problema.

Am sunat angajatorul daca este posibil sa imi dea extras dupa revisal nominal si o adeverinta cum ca era angajat la data decesului si a inceput sa tipe ca avea nu stiu ce datorie la el , ca eu trebuie acum sa o platesc daca nu , nu imi va da nici o adeverinta nimic.

Acum intrebarile mele ar fi urmatoarele din moment ce nu ma pot intelege cu angajatorul:
1.) Este obligat sa imi dea aceste acte angajatorul?
2.) Pot obtine aceste acte si din alta parte sau doar de la angajator?
3.) In caz ca nu pot sa obtin decat de la angajator aceste acte cum ar trebui sa procedez ca sa le pot obtine de la el?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Sharkyz , utilizator 19:02, 28 Ianuarie 2019
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicata, modificata si completata,dispune c , la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestam durata activitatii, salariul, vechime in munca, in meserie si in specialitate.

HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

2. Prin urmare,legea se refera la salariati sau fosti salariati ...pentru a obtine asa ceva, va trebui sa faceti dovada ca sunteti mostenitor al tatalui dvs. (certificat de mostenitor)
Dupa ce obtineti certificatul de mostenitor, atunci va adresati in scris fostului angajator , iar in caz in care refuza eliberarea ITM-ului.

3. Actele necesare acordării ajutorului de deces, după caz, sunt:
[ link extern ]
Deci momentan nu pot obtine aceste documente pana nu fac certificatul de mostenitor.

Cum se obtine certificatul de mostenitor? prin dezbatere de mostenire sau cum mai exact?

Iti multumesc mult pentru raspuns Cornel.

Cornel Vasile a scris:

1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicata, modificata si completata,dispune c , la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestam durata activitatii, salariul, vechime in munca, in meserie si in specialitate.

HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).

(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.

2. Prin urmare,legea se refera la salariati sau fosti salariati ...pentru a obtine asa ceva, va trebui sa faceti dovada ca sunteti mostenitor al tatalui dvs. (certificat de mostenitor)
Dupa ce obtineti certificatul de mostenitor, atunci va adresati in scris fostului angajator , iar in caz in care refuza eliberarea ITM-ului.

3. Actele necesare acordării ajutorului de deces, după caz, sunt:
[ link extern ]

Prin deschiderea mostenirii .. dar ati fost la Casa de Pensii pentru acest ajutor ? Daca da, nu v-au spus si ce acte va trebuie ?
Ba da , am fost la casa de pensii si mi-au cerut documentele mentionate in primul meu post si anume adeverinta precum ca era angajat la data decesului si acel revisal. ( in afara de actul de deces si ce acte mai trebuie eu sa le prezint , cele care tin de mine)
Unica problema sunt cele 2 documente care nu tin de mine si angajatorul nu vrea sa mi le dea.

Cornel Vasile a scris:

Prin deschiderea mostenirii .. dar ati fost la Casa de Pensii pentru acest ajutor ? Daca da, nu v-au spus si ce acte va trebuie ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Revisal Ioana.albu Ioana.albu Buna ziua! Vă deranjez cu o întrebare. Doresc sa particip la un concurs pentru ocuparea unui post la stat, dar pentru dosar am nevoie de revisal. Cum il pot ... (vezi toată discuția)
Intarziere contract de munca ElenaD1 ElenaD1 Buna ziua! Incepand cu data de 09/06/2018 imi desfasor activitatea, ca si angajat, in cadrul unei firme. In prima zi mi-au cerut documentele necesare ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am nevoie de ajutor, cum se poate ( pot ) obtine adeverinta ... lucianmironescu lucianmironescu Buna ziua, am nevoie de ajutor, cum se poate ( pot ) obtine adeverinta ( adeverinte) de vechime, sau un extras de revisal care sa cuprinda perioada de timp de ... (vezi toată discuția)