HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-Art. 15 (1) Activitatile de prevenire si protectie desfasurate prin modalitatile prevazute la art. 14 in cadrul intreprinderii si/ sau al unitatii sunt urmatoarele:
1. identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, mijloace de munca/echipamente de munca si mediul de munca pe locuri de munca/ posturi de lucru.
De regula firmele responsabile, care doresc sa aiba clienti (la incheierea de contracte se impun conditii legate de certificare) parcurg pasii pentru auditarea de calitate (ISO 9001), auditarea de mediu (ISO 14001), auditarea de securitate si sanatate ocupationala (OHSAS 18001).
In cadrul respectivelor auditari se stabilesc proceduri care sunt revizuibile conform termenelor mentionate in respectivele proceduri.
Altfel spus - materialul de identificare si evalure a riscuri profesionale trebuie sa respecte perioada de verificare mentionata in procedurile respective (perioada respectiva rareori depaseste 3 ani).
Gasiti aici un Ghid de evaluare a riscurilor profesionale publicat de Inspectia muncii:
[ link extern ]
In acest ghid gasiti recomandari pertinente legate de verificarea/ actualizarea/ completarea materialului privind evaluarea riscurilor profesionale.