Am lucrat 10 ani la o societate a cărei arhivă a ars într-un incendiu. Astfel, și carnetul meu de muncă a fost distrus. Care este procedura într-o astfel de situație, pentru a beneficia de pensie atunci când o să îndeplinesc condițiile legale?
Buna ziua!
Am lucrat timp de 10 ani la o societate care in urma cu un an a avut un incendiu, distrugandu-se toata cladirea societatii, incluiv actele care se aflau in cadrul acesteia. Astfel, si carnetul meu de munca a fost distrus.
As vrea sa stiu care este procedura de urmat intr-o astfel de situatie pentru a beneficia de pensie atunci cand o sa indeplinesc conditiile legale? Ar trebui ca societatea sa-mi dea un act care sa ateste distrugerea carnetului de munca? Si daca da, ce ar trebui sa scrie mai exact in acest act?
Multumesc pentru ajutor!
1. Reconstituirea vechimii in munca (in cazul in care s-a pierdut carnetul de munca) se face pe baza adeverintelor de vechime, intocmite de catre angajatori/lichidatorii acestora in cadrul carora s-a prestat activitate in baza contractelor individuale de munca sau de catre inspectoratele teritoriale de munca pe baza unei cereri insotita de urmatoarele documente :
- Monitorul Oficial al Romaniei in care s-a publicat pierderea carnetului de munca;
- copie C.I.
2. Reconstituire vechime in munca :
Mai intai, este necesar sa declarati pierduta cartea de munca in Monitorul Oficial, prin care sa evidentiati demersurile de reconstituire a actului.
Anuntul privind pierderea carnetelor de munca emise in temeiul Decretului nr. 92/1976, cu modificarile ulterioare, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
Cu o copie a anuntului sa mergeti la toti angajatorii, care sa va dea o adeverinta prin care sa va reconstituie perioada de munca petrecuta in unitate. Aici problema este mai complexa, intrucat o parte din angajatori mai exista , iar unii nu. Astfel:
- pentru perioadele de dinainte de 1990 , va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime , iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator
- pentru perioadele cuprinse intre 1990 pana la 01.01.2011, va puteti adresa direct ITM-ului in raza careia a avut sediul fostul angajator, sens in care veti depune o solicitare in care trebuie sa mentionati datele dvs de identificare, nume,prenume, CNP, adresa ,precum si societatile la care ati lucrat - de preferabil sa scrieti numele corect si CUI-ul acestora. La solicitare veti atasa : copie C.i., copie Monitor Oficial unde ati publicat pierderea carnetului de munca.
- pentru perioadele de dupa 01.01.2011, va trebui sa mergeti la fostii angajatori sa va elibereze adeverinte de vechime, iar daca acestia nu mai exista trebuie sa incercati la Arhivele Nationale - Directia Judeteana in raza careia a avut sediul fostul angajator sau sa luati legatura cu lichidatorii judiciari sau cu detinatorii legali ai arhivei acestora.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns!
Credeti ca as avea nevoie si de un act care sa ateste existenta incendiului sau doar de adeverintele in cauza?