Buna ziua!
Nu este legal ce se intampla...
Cititi legea 196/2018 pentru a fi in tema cu modul in care se procedeaza intr-o asemenea situatie.
ART. 49
(1) Hotararile asociatiei de proprietari sunt luate in adunarea generala a
proprietarilor, iar executarea lor este incredintata comitetului executiv si
administratorului.
(2) In vederea punerii in practica a hotararilor adunarii generale a asociatiei de
proprietari, comitetul executiv al asociatiei de proprietari emite decizii in conformitate
cu prevederile legii.
(3) Pentru adoptarea hotararilor in adunarea generala a asociatiei de proprietari
se au in vedere urmatoarele:
a) fiecare proprietar, membru al asociatiei, are dreptul la un vot pentru unitatea sa
de proprietate imobiliara;
b) pentru hotararile cu privire la stabilirea fondurilor pentru consolidare, reabilitare
si modernizare, votul fiecarui proprietar, membru al asociatiei, are o pondere egala
cu cota-parte indiviza din proprietatea comuna;
c) in situatia in care un proprietar detine o cota-parte indiviza de parti comune mai
mare de jumatate din totalul cotelor-parti indivize de proprietate comuna din
condominiu, ponderea voturilor de care el dispune este limitata, fiind egala cu suma
ponderii voturilor celorlalti proprietari;
d) proprietarul, membru al asociatiei, poate fi reprezentat in adunarea generala de catre un membru al familiei sau de catre un alt reprezentant care are o imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarul in numele caruia voteaza;
e) un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta cel mult un membru absent, daca prezinta imputernicire scrisa si semnata de catre proprietarii in numele carora voteaza. O copie a imputernicirii se ataseaza procesului-verbal al sedintei;
f) presedintele, membrii comitetului executiv, administratorul, cenzorul/comisia de cenzori sau alt membru al familiilor acestora nu pot primi mandat pentru a reprezenta un alt proprietar in cadrul adunarii generale;
g) in cazul unui vot paritar, votul presedintelui asociatiei de proprietari este decisiv;
h) administratorul, reprezentantul administratorului, sotul/sotia acestuia si alti membri ai familiei sale, daca sunt membri ai asociatiei de proprietari la care acesta este angajat, nu au drept de vot in probleme referitoare la activitatea administratorului.
Si durata mandatului presedintelui si comitetului nu poate fi mai mare de 4 ani.
ART. 46
(1) La adunarea proprietarilor in vederea constituirii asociatiei de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenti un comitet executiv format din presedintele asociatiei de proprietari si un numar par de membri, precum si un cenzor sau o comisie de cenzori si vor hotari numarul membrilor acestora si durata mandatelor lor.
Alegerea acestora se face cu jumatate plus unu din numarul proprietarilor prezenti.
Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani si pot fi reinnoite.
Salut,
Multumesc de raspuns. Din pacate am fost eu neatent, si era vorba de 4 ani in acte, nu 5 cum am precizat.
Recent am aflat ca a pus pauza la vanzari de vreo 2 saptamani, probabil pentru a nu pierde majoritatea pana se infiinteaza sociatia. Nu cred ca sunt sanse mari sa gasim o greseala legislativa in ceea ce face.
Chiar si asa, tot ii va trebui acordul, cel putin, a inca unui proprietar pentru a infinta asociatia ( vedeti punctul c) de mai sus)
Si asociatia( conducerea ei) nu este "batuta in cuie" pentru 4 ani, se poate schimba si mai devreme, in functie de prestatia ei sau dorinta proprietarilor.