Este perfect legala cererea administratorului de imobil si este justificata de obligatia completarii datelor in cartea de imobil a condominiului
Ignorati ce scrie ynocentta pe acest forum. Cel mult daca vreti sa participati pe topicul ei/lui preferat, "Hai sa jucam fazan" -> www.avocatnet.ro/forum/discu...
Admin n-are decat sa solicite si luna de pe cer, asta nu inseamna ca trebuie sa i-o dati. Nu intra in atributiile lui - v. art 66 L196/2018.
In schimb proprietarul are obligatia precizata in art 33 L196/2018:
(6) La încheierea actului autentic sau, după caz, la pronunțarea hotărârii judecătorești ori a încheierii actului de adjudecare, notarul public sau, după caz, instanța de judecată ori executorul judecătoresc va menționa în act că noului proprietar îi revine obligația să prezinte președintelui asociației de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de proprietate, informațiile necesare, conform actelor de proprietate, în vederea calculului cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari pentru respectiva locuință sau pentru spațiile cu altă destinație decât aceea de locuință, și datele de contact ale proprietarului.
Deci trebuie sa dati presedintelui, nu admin, ceva copii de acte din care sa rezulte: cine sunt proprietarii, ce au in proprietate in respectivul imobil, caracteristicile proprietatii (suprafete, cote indiviza) plus datele de contact ale proprietarilor. Puteti dati copii dupa CVC (numai strictul necesar) sau copii dupa extrasul de CF (asta e cel mai indicat).
Cat despre copii ale actelor de identitate, este obligatia presedintelui asociatiei, nu a admin, sa mentina la zi cartea de imobil - art 57 pct i). Acest se lucru se face prezentandu-i acestuia actul de identitate (certif de nastere pt copii) iar acesta va trece datele in cartea de imobil in fata dvs si vă va returna actul. In cazul in care presedintele e căpcăun si se da cu fundul de pamant ca vrea copie, dati-i o copie ca sa scapati de el dar stergeti toate datele exceptand numele si prenumele, seria si nr actului, domiciliul inscris in act, dupa care faceti semnul lui Zorro pe copie si scrieti cu pixul undeva in mijloc "Copie pentru asociatia de proprietari <cutare>".
P.S Datele ce se inscriu in cartea de imobil sunt cele prevazute de HG 839/2006.
~ final discuție ~