Compania la care am lucrat si-a restrans activitatea motiv pentru care angajatii au fost disponibilizati. Eram deja insarcinata deja in prima luna, am incheiat contract cu CASMB iar acum trebuie sa intru in concediu de maternitate si sa depun actele necesare (acte de care oricum am nevoie la incheierea oricarei colaborari). De cateva luni se tot amana si nu le-am primit nici pana in prezent. Care este cadrul legal in care pot actiona, ma puteti ajuta va rog? In 2, 3 saptamani cel tarziu trebuie sa le am ca sa pot beneficia de CM.
1. Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).
(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.
2. Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.