Buna ziua!
As vrea sa va intreb care este sanctiunea pentru acordarea deducerii personale fara a detine declaratie de la angajat cum ca are functia de baza la firma care ii acorda aceasta deducere.
Norme metodologice art. 56:
Potrivit Normelor de aplicare a Codului fiscal:
88."Deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub forma de deducere personala se acorda pentru fiecare luna a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se afla functia de baza, in limita venitului realizat.
Deducerea personala este stabilita in functie de venitul brut lunar din salarii realizat la functia de baza de catre contribuabil si numarul de persoane aflate in intretinerea acestuia."
100. "Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la platitorul de venituri din salarii o declaratie pe propria raspundere, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii:....."
Prin urmare, declaratia pe proprie raspundere a contribuabilului angajat este documentul obligatoriu, lipsa acesteia atrage raspunderea materiala a platitorului de venituri din salarii care a acordat deducerea.
Pe de alta parte Codul muncii dispune:
Art. 35
(3) Salariaţii care cumulează mai multe funcţii sunt obligaţi să declare fiecărui angajator locul unde exercită funcţia pe care o consideră de bază.
Deci, daca salariatul nu a declarat la Resurse umane ca are mai multe functii si care este cea considerata de baza...rezulta ca functia de la firma care i-a acordat deducerea este de baza...:)
Incercati sa folositi aceste prevederi legale.
Observatie: angajatul nu mai lucreaza la firma pentru a da acum acea declaratie?
Multumesc pentru raspuns!
Nu era vorba de un angajat anume.
Avem foarte multi angajati si am vrut sa stim daca e obligatoriu sau nu sa avem.
Din ce am citi in Codul Muncii am avut impresia ca e o obligatie care incumba angajatului, nu angajatorului.
Multumesc pentru lamuriri.