avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 643 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Firmele în insolvență trebuie să prezinte ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Firmele în insolvență trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală cu sold 0 dacă participă la o licitație publică? Unii spun că nu

Bună seara,
Știți cumva dacă firmele în insolvență trebuie sa prezinte certificatul d de atestare fiscala cu sold 0,dacă participa la o licitație publică? Unii spun ca nu, ca ar fi un articol în codul fiscal, dar nu găsesc...
Problema e ca Anaf nu imi poate spune cu ce suma s-a înscris la masa credala, nici administratorul judiciar nu spune.. De la Anaf am un certificat cu 0 datorii, urmând ca ziua următoare emiterii acestuia, sa primesc somație cu o suma fabuloasa...și nu găsesc un răspuns...
Ultima modificare: Vineri, 31 Mai 2019
Manuela Rășină, administrator
Art. 159 alin. 5-6-7 din Codul de procedura fiscala sunt raspunsul.

5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, proprietarii bunurilor ce se înstrăinează trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, potrivit alin. (2). Pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, cu excepția cazului în care pentru bunul ce se înstrăinează impozitul se datorează de altă persoană decât proprietarul.

(6) Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor alin. (5), sunt nule de drept.

(7) Prevederile alin. (5) și (6) nu sunt aplicabile în cazul procedurii de executare silită, procedurii insolvenței și procedurilor de lichidare.
Asadar, nu.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Intrebarea este mai degraba legata de contractele atribuite prin achizitie publica.

Textul din Legea 98/2016 este:
Art. 167
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
b)se află în procedura insolvenţei sau în lichidare, în supraveghere judiciară sau în încetarea activităţii;
(2)Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1) lit. b), autoritatea contractantă nu exclude din procedura de atribuire un operator economic împotriva căruia s-a deschis procedura generală de insolvenţă atunci când, pe baza informaţiilor şi/sau documentelor prezentate de operatorul economic în cauză, stabileşte că acesta are capacitatea de a executa contractul de achiziţie publică/acordul-cadru. Aceasta presupună că respectivul operator economic se află fie în faza de observaţie şi a adoptat măsurile necesare pentru a întocmi un plan de reorganizare fezabil, ce permite continuarea, de o manieră sustenabilă, a activităţii curente, fie este în cadrul fazei de reorganizare judiciară şi respectă integral graficul de implementare a planului de reorganizare aprobat de instanţă.


Art. 165
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care are cunoştinţă că şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotărâre judecătorească sau decizie administrativă având caracter definitiv şi obligatoriu în conformitate cu legea statului în care respectivul operator economic este înfiinţat.
(2)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire un operator economic în cazul în care poate demonstra prin orice mijloace adecvate că respectivul operator economic şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat.
(3)Operatorul economic nu este exclus din procedura de atribuire dacă, anterior deciziei de excludere, îşi îndeplineşte obligaţiile prin plata impozitelor, taxelor sau contribuţiilor la bugetul general consolidat datorate ori prin alte modalităţi de stingere a acestora sau beneficiază, în condiţiile legii, de eşalonarea acestora ori de alte facilităţi în vederea plăţii acestora, inclusiv, după caz, a eventualelor dobânzi ori penalităţi de întârziere acumulate sau a amenzilor.

Prin urmare, certificatul de atestare fiscala il depuneti cu inscrieri privind sume datorate catre bugetul de stat si, dupa caz, catre bugetul local.

Dar va trebui sa depuneti documente din care sa reiasa ca aveti capacitatea de a executa contractul.

In opinia mea societatea in insolventa aflata in perioada de observatie sau perioada de proba se incadreaza la alte facilitati in vederea platii.

Sper sa va fie de folos informatiile.
Ultima modificare: Miercuri, 29 Mai 2019
GRINSOLV IPURL, Practician in insolventa
Mulțumesc! Sper sa reușim sa convingem și autoritatea contractanta...

GRINSOLV IPURL a scris:

Intrebarea este mai degraba legata de contractele atribuite prin achizitie publica.

Textul din Legea 98/2016 este:
Art. 167
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
b)se află în procedura insolvenţei sau în lichidare, în supraveghere judiciară sau în încetarea activităţii;
(2)Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1) lit. b), autoritatea contractantă nu exclude din procedura de atribuire un operator economic împotriva căruia s-a deschis procedura generală de insolvenţă atunci când, pe baza informaţiilor şi/sau documentelor prezentate de operatorul economic în cauză, stabileşte că acesta are capacitatea de a executa contractul de achiziţie publică/acordul-cadru. Aceasta presupună că respectivul operator economic se află fie în faza de observaţie şi a adoptat măsurile necesare pentru a întocmi un plan de reorganizare fezabil, ce permite continuarea, de o manieră sustenabilă, a activităţii curente, fie este în cadrul fazei de reorganizare judiciară şi respectă integral graficul de implementare a planului de reorganizare aprobat de instanţă.


Art. 165
(1)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care are cunoştinţă că şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotărâre judecătorească sau decizie administrativă având caracter definitiv şi obligatoriu în conformitate cu legea statului în care respectivul operator economic este înfiinţat.
(2)Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire un operator economic în cazul în care poate demonstra prin orice mijloace adecvate că respectivul operator economic şi-a încălcat obligaţiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat.
(3)Operatorul economic nu este exclus din procedura de atribuire dacă, anterior deciziei de excludere, îşi îndeplineşte obligaţiile prin plata impozitelor, taxelor sau contribuţiilor la bugetul general consolidat datorate ori prin alte modalităţi de stingere a acestora sau beneficiază, în condiţiile legii, de eşalonarea acestora ori de alte facilităţi în vederea plăţii acestora, inclusiv, după caz, a eventualelor dobânzi ori penalităţi de întârziere acumulate sau a amenzilor.

Prin urmare, certificatul de atestare fiscala il depuneti cu inscrieri privind sume datorate catre bugetul de stat si, dupa caz, catre bugetul local.

Dar va trebui sa depuneti documente din care sa reiasa ca aveti capacitatea de a executa contractul.

In opinia mea societatea in insolventa aflata in perioada de observatie sau perioada de proba se incadreaza la alte facilitati in vederea platii.

Sper sa va fie de folos informatiile.

Depinde de documentele pe care le depuneti si, eventual de cum formulati contestatia...

Daca aveti nevoie de sprijin mai scrieti aici sau puteti suna. Numarul de telefon poate fi gasit cu o simpla cautare pe google.

Succes!
Ultima modificare: Miercuri, 29 Mai 2019
GRINSOLV IPURL, Practician in insolventa
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


GRINSOLV IPURL a scris:

Intrebarea este mai degraba legata de contractele atribuite prin achizitie publica.


De unde ati dedus asta? Intrebarea era "Știți cumva dacă firmele în insolvență trebuie sa prezinte certificatul d de atestare fiscala cu sold 0,dacă participa la o licitație publică?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Codul fiscal enikocseke enikocseke Bună ziua, Dacă un contribuabil are o restanță față de Bugetul Local atunci Primăria poate să achite Facturi pentru Contribuabilul respectiv? ... (vezi toată discuția)
Cerinte de calificare -certificat plata datoriilor Ema2013 Ema2013 In cadrul procedurii de atribuire a unui contract de lucrari, un ofertant prezinta toate documentele de calificare cu exceptia documentului care confirma ... (vezi toată discuția)
Radiere auto de la primarie nutzzu nutzzu Buna ziua.Am vandut un auto,am cvc ,dar am si cateva datoirii catre bugetul local,altele decat impozitul pe masina respectiva,care este la zi. As putea sa ma ... (vezi toată discuția)