avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 552 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Standardul Ocupațional pentru funcția de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Standardul Ocupațional pentru funcția de Administrator de Condominii, care e obligatoriu pentru orice administrator angajat în cadrul Asociațiilor de Proprietari din România (acolo sunt niște obligații extrem de greu de realizat)

Am terminat de prelucrat Standardul Ocupațional pentru funcția de Administrator de Condominii, care e obligatoriu pentru orice administrator angajat în cadrul Asociațiilor de Proprietari din România, acesta fiind obligat să susțină Cursurile de Calificare pentru a fi atestat legal în acest domeniu, conform art. 2, litera f: „Certificat de Calificare Profesională - actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupația de administrator de Condominii, în conformitate cu legislația privind învățământul superior sau privind formarea profesională a adulților”.
Am bolduit și marcat cu roșu cele mai importante obligații ale administratorilor angajați în Asociațiile de Proprietari din România, aceștia având extrem de multe activități și obligații de a avea cunoștințe din aproape orice domeniu care are legătură cu gestionarea unui Condominiu (un bloc de locuințe).
De acum vom putea reclama către primării sau/și către Instanțele de Judecată orice încălcare a Legii nr. 196/2018 și a acestui Standard Ocupațional al Administratorilor de Condominii.
Aștept dezbateri pe tema obligațiilor administratorilor de Condominii din cadrul Asociațiilor de Proprietari din Standardul Ocupațional pe care l-am prelucrat și postat aici: [ link extern ]
Vedeți actul original trimis de Ministerul Dezvoltării Regionale privind Standardul Ocupațional pentru Administratorul de Condominiu (cod C.O.R. nr. 515303): [ link extern ]
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 21:55, 22 Iunie 2019
ORICINE DOREȘTE SĂ FIE PLĂTIT CA ȘI ADMINISTRATOR TREBUIE SĂ FACĂ ACESTE CURSURI DE CALIFICARE ÎN MOD OBLIGATORIU - vedeți că dacă un administrator nu știe să lucreze pe calculator, este aproape imposibil să ia examenul, mai ales dacă e pensionar care poate nici n-are habar cum se deschide un calculator !
Legea nr. 196/2018, art. 2, litera f: „Certificat de Calificare Profesională - actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupația de administrator de Condominii, în conformitate cu legislația privind învățământul superior sau privind formarea profesională a adulților”.
Aștept dezbateri pe tema obligațiilor administratorilor de Condominii din cadrul Asociațiilor de Proprietari din Standardul Ocupațional pe care l-am prelucrat și postat aici: [ link extern ]

6. INFORMAȚII SUPLIMENTARE.
1. În situația în care, în urma evaluării inițiale sau în baza certificatelor de competență, se constată că participanții la programul de formare profesională dețin anumite competențe, durata pregătirii se va reduce corespunzător, fără a depăși însă 50%, conform prevederilor Ordinului comun al Ministrului Muncii și al Ministrului Educației nr. 353/5202/2003 pentru aprobarea Metodologiei de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților, cu modificările și completările ulterioare.
2. Evaluarea și certificarea competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale se poate realiza în condițiile Ordinului comun al Ministrului Educației și al Ministrului Muncii pentru aprobarea Procedurii de evaluare și certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale nr. 4543/468/2004, cu modificările și completările ulterioare.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Afirmati ca ati prelucrat standardul ocupational pentru functia de administrator de imobile
Nu ati precizat daca detineti autoritata si competenta sa modificati forma, dimensiunile, constituția, starea sau aspectul materialului original emis de catre Ministerul dezvoltarii regionale
ynocentta a scris:

Afirmati ca ati prelucrat standardul ocupational pentru functia de administrator de imobile
Nu ati precizat dacă detineti autoritatea si competenta sa modificati forma, dimensiunile, constituția, starea sau aspectul materialului original emis de către Ministerul dezvoltării regionale

În loc să discutați subiectul, doar acuzați ?
Ce modificări s-au adus, că deja mă enervez !
Dvs. doar să atacați știți, cu toate că noi muncim să marcăm cu roșu și să bolduim textele din acel material original (arătați ce am modificat, dacă tot aberați fără sens).
Odată ce am postat și actul original, ce modificări ale textului visați, că l-am reprodus exact, să nu încurcăm ?
Dar să revenim on-topic, și vă rog să discutați la concret subiectul postat de mine, care e extrem de util tuturor administratorilor.
Eu, dacă aș fi administrator, aș renunța să mai exercit această funcție de administrator, știind că sunt materii extrem de solicitante și mai și costă mult, iar la final nimeni nu-ți garantează că vei încălca legile și vei primi amenzi mari, în solidar cu conducerile Asociațiilor !
Vedeți ce tematică au cursurile, în ultimul tabel ... zici că se dă examen la facultate, nu glumă !
Vai de viața administratorilor de Condominii, mai ales știind că sunt foarte mulți care au peste 60 de ani și nu știu ce e ăla calculator sau să știe limbajul comunicării cu proprietarii reclamanți !
Așteptam replica domnului administrator Adam Grecu, să-i știm opiniile despre aceste cursuri de calificare uluitoare ca programă de studiu !
CITEZ:
3.2. COMPETENȚE PENTRU ADMINISTRATORII DE CONDOMINII.
1. Aplicarea prevederilor legale referitoare la administrarea Condominiilor;
2. APLICAREA PREVEDERILOR LEGALE REFERITOARE LA ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA CONTABILITĂȚII ÎN PARTIDĂ SIMPLĂ;
3. Aplicarea prevederilor legale referitoare la serviciile comunitare de Utilități Publice;
4. Aplicarea prevederilor legale generale referitoare la asigurarea calității în construcții şi autorizarea lucrărilor în construcții;
5. Aplicarea prevederilor legale generale referitoare la apărare împotriva incendiilor;
6. BAZELE CONTABILITĂȚII PRIMARE, emiterea facturilor, efectuarea plăților şi încasări;
7. ÎNTOCMIREA DOCUMENTELOR CONTABILE DE BAZĂ (facturi, chitanțe, ordine de plată, registru de casă, jurnal de bancă, etc.);
8. ELABORAREA DOCUMENTELOR DE GESTIUNE;
9. Operarea documentelor contabile primare de bază în softuri dedicate, în Excel sau echivalent;
10. Aplicarea procedurilor de arhivare fizică şi electronică;
11. APLICAREA TEHNICILOR DE COMUNICARE EFICIENTĂ.

4. NIVELURI DE CALIFICARE:
4.1. Nivelul de calificare conform Cadrului Național al Calificărilor (CNC): 3
4.2. Nivelul de referință conform Cadrului European al Calificărilor (EQF): 3
4.3. Nivelul educațional corespondent, conform ISCED - 2011 (cod program educațional): 3
5. Acces la altă/alte ocupație/ocupații cuprinsă/cuprinse în COR.
Acces la ocupație/ocupații de același nivel de calificare, conform CNC, pe bază de experiență/recunoaștere de competențe: NU ESTE CAZUL.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca asteptati opinia mea, acum, tin sa precizez ca deja mi-am mai exprimat-o si cu alte ocazii.
"Baietii" acestia care au pritrocit aceasta Lege, se pare ca nu traiesc pe pamant si habar nu au ce-au hotarat in Parlament.
Ca si comparatie, putem lua drepturile si obligatiile unui administrator al celei mai a dreacu societate comerciala din RO si o sa constatati ca un amarastean de administrator de condominii, un presedinte al unei as. prop. are de zece ori mai multe obligatii. Pe bune, nu stiu ce gandire au avut si nu stiu unde vrea sa se ajunga.
Am facut niste "mici calcule" in legatura cu documentele care trebuiesc afisate la avizierul asociatiei si am constatat ca cei circa 200 mp de pereti interiori + cei exteriori de la blocul unde este sediul asociatiei noastre nu ajung. Ce se vrea de fapt? Cine sa se ocupe doar cu editarea acestor documente, cine sa le afiseze, cine sa tina evidenta documentelor ?
Acum la drept vorbind, cam stiu unde se "bate", dar, probabil ca in urma discutiilor, vom ajunge la un final interesant...
Ce va pot informa deocamdata, este ca la Iasi se lucreaza la niste materiale pe care le vom inainta acolo unde trebuie, sa vedem: ori la bal - ori la spital. Niste oameni sanatosi la cap nu ar fi aprobat asa ceva nici cu politia calareata!
Cu stima,
Ultima modificare: Marți, 18 Iunie 2019
Adam Grecu, utilizator

Alte discuții în legătură

Administrator, contabil, casier. gabriela constantinescu gabriela constantinescu Va rog, lamuriti-ma și pe mine, dacă este posibil, Este legal ca in asociația de proprietari ACEEASI persoană să dețină cele trei funcții ... (vezi toată discuția)
Administratorii nu pot folosi banii asociației dacă nu au la bază o hotărâre anuală a adunării generale (dacă nu a existat nicio adunare generală, nici salariile nu se pot cere) ! flory_mr flory_mr Atenție ! Administratorul nu poate utiliza în niciun fel banii Asociației de Proprietari, fără să aibă la bază o hotărâre scrisă a Adunării ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)