avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Recuperare prejudiciu inselaciune on-line
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Recuperare prejudiciu inselaciune on-line

Buna ziua,
In luna august 2018 am contactat un vanzator de pe site-ul de anunturi OLX in vederea achizitionarii unui produs.
Dupa ce am discutat referitor la starea produsului am convenit sa mi-l livreze personal in Bucuresti (acesta pretinzand ca va trece prin Bucuresti a 2-a zi deoarece merge pe litoral).
A 2-a zis, pe motiv ca nu doreste sa transporte produsul degeaba, a tot insistat sa ii transfer suma de bani intr-un cont bancar.
Desi am fost reticent, acesta mi-a transmis o fotografie cu extrasul de cont si cu el in fata bancii (verificand pe street view locatia coincidea cu cea trecuta in extrasul de cont si fotografie) si am crezut ca este de buna credinta.
Plata s-a facut in aceeasi zi, eu avand cont la aceeasi banca (Raiffeisen).
Dupa ce am facut plata, acesta nu a mai raspuns la telefon, doar mi-a trimis mesaje ca a patit ceva la masina si trebuie sa ramana in Pitesti dar ajunge a 2-a zis, dupa aceste mesaje nu l-am mai putut contacta, probabil a distrus sim-ul.
In zilele urmatoare acesta a continuat sa posteze anunturi similare, gasind fotografiile postate pe site-uri internationale de vanzari, insa nu la-m mai putut contacta.
La 2 zile dupa ce am fost pagubit am facut plangere la Politie in care le-am prezentat ce s-a intamplat si le-am oferit discutiile/fotografii, etc.
Lunile au trecut si am facut cateva vizite la acea sectie pentru a afla ce s-a intamplat cu acea plangere doar ca de fiecare data aparea cate ceva (ba era cineva in concediu, ba nu stiu la cine a ajuns plangerea, etc).
In luna februarie am fost contactat de catre un inspector de la acea sectie si mi-a transmis ca el se va ocupa de acest caz, urmand ca plangerea sa ajunga la un procuror.
L-am sunat in luna mai si mi-a spus ca tot ce trebuie sa fac e sa astept, pentru ca aceste cazuri nu se rezolva repede deoarece trebuie sa astept un procuror dispus sa se ocupe de plangerea mea..
In tot acest timp am reusit sa identific inca 2 pagubiti (de acelasi individ, prin aceeasi metoda), unul dintre ei, mai descurcaret, a contactat seful Politiei din judetul de resedinta al faptasului si acesta i-a returnat banii, speriat fiind de situatia creata.
Le-am furnizat celor de la Politie numele/contul IBAN/CNP/adresa, cu cei de la banca am discutat imediat dupa incident dar mi-au spus ca nu au ce sa faca intrucat furnizeaza date doar la cererea Politiei iar cei de la OLX au fost foarte pasivi, neinteresandu-i aceste aspecte.
Puteti sa ma indrumati catre o cale mai facila/rapida, legala, de recuperare a prejudiciului?
In aceste conditii pot doar sa constat ca Politia Romana incurajeaza infractorii...
Multumesc!
Ultima modificare: Miercuri, 3 Iulie 2019
alex_pitac, utilizator
Cel mai recent răspuns: alex_pitac , utilizator 18:32, 4 Iulie 2019
bună ziua,
aveți la îndemână contestația de mai jos, însă doar după trecerea unui termen de 1 an de la începerea urmăririi penale.

Art. 488 indice 1 Cod procedură penală
Introducerea contestaţiei
(1) Dacă activitatea de urmărire penală sau de judecată nu se îndeplineşte într-o durată rezonabilă, se poate face contestaţie, solicitându-se accelerarea procedurii.
(2) Contestaţia poate fi introdusă de către suspect, inculpat, persoana vătămată, partea civilă şi partea responsabilă civilmente. În cursul judecăţii, contestaţia poate fi introdusă şi de către procuror.
(3) Contestaţia poate fi formulată după cum urmează:
a) după cel puţin un an de la începerea urmăririi penale, pentru cauzele aflate în cursul urmăririi penale;
b) după cel puţin un an de la trimiterea în judecată, pentru cauzele aflate în cursul judecăţii în primă instanţă;
c) după cel puţin 6 luni de la sesizarea instanţei cu o cale de atac, pentru cauzele aflate în căile de atac ordinare sau extraordinare.
(4) Contestaţia poate fi retrasă oricând până la soluţionarea acesteia. Contestaţia nu mai poate fi reiterată în cadrul aceleiaşi faze procesuale în care a fost retrasă.
Va multumesc pentru raspunsul prompt!
Aceasta contestatie se depune la sectie de Politie unde am facut plangerea sau la o alta institutie?

Geanina DRIAN a scris:

bună ziua,
aveți la îndemână contestația de mai jos, însă doar după trecerea unui termen de 1 an de la începerea urmăririi penale.

Art. 488 indice 1 Cod procedură penală
Introducerea contestaţiei
(1) Dacă activitatea de urmărire penală sau de judecată nu se îndeplineşte într-o durată rezonabilă, se poate face contestaţie, solicitându-se accelerarea procedurii.
(2) Contestaţia poate fi introdusă de către suspect, inculpat, persoana vătămată, partea civilă şi partea responsabilă civilmente. În cursul judecăţii, contestaţia poate fi introdusă şi de către procuror.
(3) Contestaţia poate fi formulată după cum urmează:
a) după cel puţin un an de la începerea urmăririi penale, pentru cauzele aflate în cursul urmăririi penale;
b) după cel puţin un an de la trimiterea în judecată, pentru cauzele aflate în cursul judecăţii în primă instanţă;
c) după cel puţin 6 luni de la sesizarea instanţei cu o cale de atac, pentru cauzele aflate în căile de atac ordinare sau extraordinare.
(4) Contestaţia poate fi retrasă oricând până la soluţionarea acesteia. Contestaţia nu mai poate fi reiterată în cadrul aceleiaşi faze procesuale în care a fost retrasă.


Competența de soluționare

Art. 488 ind. 2

(1) Competența de soluționare a contestației aparține după cum urmează:

a) în cauzele penale aflate în cursul urmăririi penale, judecătorului de drepturi și libertăți de la instanța căreia i-ar reveni competența să judece cauza în primă instanță;

b) în cauzele penale aflate în cursul judecății sau în căile de atac, ordinare ori extraordinare, instanței ierarhic superioare celei pe rolul căreia se află cauza.

(2) Când procedura judiciară cu privire la care se formulează contestația se află pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție, competența de soluționare a contestației aparține unui alt complet din cadrul aceleiași secții.

*) Potrivit art. 105 din Legea nr. 255/2013, dispozițiile art. 4882 din Legea nr. 135/2010, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, referitoare la contestația privind durata rezonabilă a procesului penal, se aplică numai proceselor penale începute după intrarea în vigoare a Legii nr. 135/2010.

Conținutul contestației

Art. 488 ind. 3
Contestația se formulează în scris și va cuprinde:


a) numele, prenumele, domiciliul sau reședința persoanei fizice, respectiv denumirea și sediul persoanei juridice, precum și calitatea în cauză a persoanei fizice sau juridice care întocmește cererea;

b) numele și calitatea celui care reprezintă partea în proces, iar în cazul reprezentării prin avocat, numele acestuia și sediul profesional;

c) adresa de corespondență;

d) denumirea parchetului sau a instanței și numărul dosarului;

e) motivele de fapt și de drept pe care se întemeiază contestația;

f) data și semnătura.

*) Potrivit art. 105 din Legea nr. 255/2013, dispozițiile art. 4883 din Legea nr. 135/2010, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, referitoare la contestația privind durata rezonabilă a procesului penal, se aplică numai proceselor penale începute după intrarea în vigoare a Legii nr. 135/2010.

Procedura de soluționare a contestației

Art. 488 ind. 4

(1) Judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța, în vederea soluționării contestației, dispune următoarele măsuri:

a) informarea procurorului, respectiv instanței pe rolul căreia se află cauza, cu privire la contestația formulată, cu mențiunea posibilității de a formula un punct de vedere cu privire la aceasta;

b) transmiterea în cel mult 5 zile a dosarului sau a unei copii certificate a dosarului cauzei de către procuror, respectiv de către instanța pe rolul căreia se află cauza;

c) informarea celorlalte părți din proces și, după caz, a celorlalte persoane prevăzute la art. 4881 alin. (2) cu privire la contestația formulată și la dreptul de a-și exprima punctul de vedere în termenul acordat în acest scop de judecătorul de drepturi și libertăți sau de instanță.

(2) În cazul în care suspectul sau inculpatul este privat de libertate, în cauza respectivă sau în altă cauză, informarea prevăzută la alin. (1) lit. c) se va face atât către acesta, cât și către avocatul, ales sau numit din oficiu, al acestuia.

(3) Netransmiterea punctului de vedere prevăzut la alin. (1) lit. a) și c) în termenul stabilit de instanță nu împiedică soluționarea contestației.

(4) Judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța soluționează contestația în cel mult 20 zile de la înregistrarea acesteia.

(5) Contestația se soluționează prin încheiere, în camera de consiliu, cu citarea părților, a subiecților procesuali principali și cu participarea procurorului. Neprezentarea persoanelor legal citate nu împiedică soluționarea contestației.


Soluționarea contestației

Art. 488 ind. 5

(1) Judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța, soluționând contestația, verifică durata procedurilor pe baza lucrărilor și a materialului din dosarul cauzei și a punctelor de vedere prezentate și se pronunță prin încheiere.

(2) Judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța, în aprecierea caracterului rezonabil al duratei procedurii judiciare, va lua în considerare următoarele elemente:

a) natura și obiectul cauzei;

b) complexitatea cauzei, inclusiv prin luarea în considerare a numărului de participanți și a dificultăților de administrare a probelor;

c) elementele de extraneitate ale cauzei;

d) faza procesuală în care se află cauza și durata fazelor procesuale anterioare;

e) comportamentul contestatorului în procedura judiciară analizată, inclusiv din perspectiva exercitării drepturilor sale procesuale și procedurale și din perspectiva îndeplinirii obligațiilor sale în cadrul procesului;

f) comportamentul celorlalți participanți în cauză, inclusiv al autorităților implicate;

g) intervenția unor modificări legislative aplicabile cauzei;

h) alte elemente de natură să influențeze durata procedurii.


Soluții

Art. 488 ind. 6

(1) Când apreciază contestația ca fiind întemeiată, judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța admite contestația și stabilește termenul în care procurorul să rezolve cauza potrivit art. 327, respectiv instanța de judecată să soluționeze cauza, precum și termenul în care o nouă contestație nu poate fi formulată.

(2) În toate cazurile, judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța care soluționează contestația nu va putea da îndrumări și nici nu va putea oferi dezlegări asupra unor probleme de fapt sau de drept care să anticipeze modul de soluționare a procesului ori care să aducă atingere libertății judecătorului cauzei de a hotărî, conform legii, cu privire la soluția ce trebuie dată procesului, ori, după caz, libertății procurorului de a pronunța soluția pe care o consideră legală și temeinică.

(3) Dacă s-a constatat depășirea duratei rezonabile, o nouă contestație în aceeași cauză se va soluționa cu luarea în considerare exclusiv a motivelor ivite ulterior contestației anterioare.

(4) Abuzul de drept constând în formularea cu rea-credință a contestației se sancționează cu amendă judiciară de la 1.000 lei la 7.000 lei și la plata cheltuielilor judiciare ocazionate.

(5) Încheierea se motivează în termen de 5 zile de la pronunțare. Dosarul se restituie în ziua motivării.

(6) Hotărârea se comunică contestatorului și se transmite spre informare tuturor părților sau persoanelor dintre cele enumerate la art. 4884 alin. (1) lit. c), din dosarul cauzei, care sunt ținute să respecte termenele cuprinse în aceasta.

(7) Încheierea prin care judecătorul de drepturi și libertăți sau instanța soluționează contestația nu este supusă niciunei căi de atac.

(8) Contestația formulată cu nerespectarea termenelor prevăzute de prezentul capitol se restituie administrativ.

Va multumesc pentru informatii!
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dosar penal art.336 lazarescupaul lazarescupaul Ce pot face pentru urgentarea solutionarii dosarului,astept din septembrie 2014 si nuam nici cel mai elementar raspuns. (vezi toată discuția)
Tergiversarea unui dosar minion minion Unde pot face plângere în legătură cu tergiversarea administrării de probe (netrimiterea dosarului spre judecare) invocandu-se tot felul de motive (dosare ... (vezi toată discuția)
Conducerea cu permisul suspendat Florian87 Florian87 Buna ziua am și eu o nelămurire am condus cu permisul suspendat mi a fost suspendat permisul pentru viteza pe autostrada pentru perioada de 3 luni la mai ... (vezi toată discuția)