avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 625 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Vechea echipă de conducere a asociației de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Vechea echipă de conducere a asociației de proprietari nu recunoaște deciziile Adunării generale și împiedică noua echipă să-și preia atribuțiile. Ce ne sfătuiți?

Buna ziua.

1. Daca in urma unei Adunari Generale Extraordinare, organizata pe baza de tabel convocator cu semnaturile de acord a peste 20% dintre membrii Asociatiei, se decide schimbarea Presedintelui si a Comitetului Executiv, respectiv a Comisiei de Cenzori, ce demersuri trebuie sa intreprinda noul Presedinte pentru a-si intra in drepturi, in conditiile in care fostul Presedinte nu recunoaste deciziile Adunarii Generale Extraordinare si nu permite noului Presedinte accesul in sediul Administratiei? Mentionez ca fostul Presedinte a contestat in Instanta Civila Adunarea Generala Extraordinara si, implicit, deciziile luate in cadrul acesteia.

2. Presedintele nou ales a instiintat Prtimaria, in termenul prevazut de lege, privind acesta Adunare si deciziile luate in cadrul ei si a furnizat Biroului de relatii cu Asociatiile de Proprietari toate documentele si informatiile solicitate.

3. Acum ne aflam in situatia delicata in care fostul Presedinte, in acord cu vechea echipa (administrator, contabil, casier, instalatori) au montat un lacat pe usa de acces in sediul Asociaitie si nu permit noului Presedinte si echipei alese prin vot in Adunarea Extraordinara sa isi exercite drepturile si obligatiile asumate.

4. Daca noul Presedinte angajeaza un avocat pentru indrumare/reprezentare in procesul cu vechiul Presedinte, plata avocatului o va suporta persoana fizica sau Asociatia de Proprietari?

5. Pana la solutionarea actiunii intentate de fostul Presedinte, acesta ramane in functie sau se supune deciziilor Adunarii generale Extraordinare?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.


Ultima modificare: Joi, 22 August 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cris D. , utilizator 13:54, 22 August 2019
Buna ziua.
Hotărârea asociatiei ramane in picioare pana o anulează instanta.
Noul președinte sa angajeze un avocat in numele asociatiei pentru consiliere.
Primăria ce raspuns a dat?
Ultima modificare: Miercuri, 21 August 2019
Manuela Rășină, administrator
1-Conform disp L nr 196/2018 adunarea generala dispune/voteaza hotarari
2-
Daca noul Presedinte angajeaza un avocat pentru indrumare/reprezentare in procesul cu vechiul Presedinte, plata avocatului o va suporta persoana fizica sau Asociatia de Proprietari?

Raspunsul se afla chiar in cuprinsul intrebarii dv
Daca presedintele de asociatie angajeaza avocat,il angajeaza ca sa reprezinte si sa apere interesele asociatiei respectiv ale presedintelui de asociatie ,nu a persoanei fizice
Costurile aferente reprezentarii si apararii in instanta prin aparator ales prin delegatie si contract,poate fi impus la plata in cazul in care instanta de judecata prin hotarare judecatoreasca dispune /obliga la plata cheltuieli de judecata
Multumesc pentru raspuns. Primaria recunoaste noua conducere a Asociatiei de Proprietari insa spune ca are competente limitate. La fel, sesizarile adresate Politiei au primit tot raspusuri evazive, fara implicare directa in solutionarea situatiei.
Sa o luam incet:
1 – Foarte urgent, noul presedinte impreuna cu membrii comitetului executiv nou ales, sa monteze si dumnealor un lacat pe acea usa. S-ar putea ca vechiul presedinte sa doreasca sa “coafeze” un pic documentele asociatiei inainte de predare.
2 – Noul presedinte il invita pe vechiul presedinte sa pofteasca la predarea documentelor asociatiei.
Asta se face in scris si se trimite cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Se acorda un termen de cateva zile de la data comunicarii.
3 – Daca vechiul presedinte nu raspunde solicitarii atunci noul comitet executiv trece la demontarea lacatului buclucas, intra in sediul asociatiei si procedeaza la inventarierea documentelor asociatiei si a celorlalte bunuri. Nu strica sa fie acolo in calitate de martori inca doi proprietari membrii ai asociatiei.
Se va intocmi un proces verbal unde se consemneaza toata tarasenia cu tot istoricul ei. Se va mentiona motivul pentru care s-a procedat in acet mod de patrundere in sediul asociatiei.
Procesul verbal semnat de catre toti participantii la aceasta treaba se va depune in copie la biroul specializat din cadrul primariei.

Daca vechiului presedinte nu-i cade bine treaba asta nu are decat sa va dea el in judecata unde va pierde sigur. Sa faca el cheltuieli de judecata nu asociatia (adica proprietarii).

Prerea mea este ca omul are ceva de ascuns. Nu ar fi primul caz.
Multumesc pentru raspuns. Situatia e ceva mai complicata deoarece:
-vechiul presedinte face "front comun" cu administratorul si contabila. Chiar daca noul presedinte ar pune propriul lacat la usa administratiei, n-ar rezolva nimic, intrucat documentele sunt la contabila acasa si aceasta nu vrea sa le predea pe motiv ca nu recunoaste noua "Conducere"
- in Adunarea Generala Extraordinara s-a votat si externalizarea serviciilor de administrare a condominiului, ceea ce implica renuntarea la contabila, casiera, instalatori insa nu s-a putut semna un contract in acest sens datorita piedicilor ridicate de fosta Conducere. Asadar, accesul in Administratie (inclusiv la documnte) al administratorului si contabilei trebuie sa fie asigurat pentru continuarea activitatii (cei mentionati mai sus au contracte de munca, deci nu pot fi dati afara decat prin desfiintarea posturilor, pana li se va putea imputa ceva pe baza actelor/faptelor...)
- Fostul Presedinte, la indicatia Primariei, a predat stampilele si cheile (dupa Adunarea Generala extraordinara), dar s-a razgandit dupa aceea, in perioada in care noul presedinte a lipsit fiind in concediu si s-a autoreinstaurat Presedinte...
- Toata tevatura a inceput tocmai datorita suspiciunilor mai multor locatari privind gestionarea fondurilor administratiei, repartizarea cotelor de intretinere si contractele de publicitate incheiate de Administratie fara beneficii pentru locatari.
Acum ne aflam intr-o situtie de criza si nu stim cui sa ne adresam... Primaria ne indruma catre Politie, Politia catre Primarie sau Justitie. Intrebarea este: cine plateste cheltuielile de judecata in cazul in care noul presedinte deschide actiune in justitie si cum ar trebui sa procedam pana la solutionarea cauzei? Ii lasam sa isi fac de cap si sa dezinformeze in continuare locatarii?

Alte discuții în legătură

Schimbare presedinte Bibi62 Bibi62 Buna ziua, Va supun atentiei urmatoarea speta: Se convoaca Adunare generala extraordinara, se alege un nou comitet. Conform art. 26 lg. 230 noul comitet ... (vezi toată discuția)
Predare primire intre administrator vechi si cel nou fastman68 fastman68 Dupa alegerile de la AG s-a ales alt presedinte.Aministratorul s-a dat demisia cu un preaviz de 15 zile. Intrebare : cam care e rolul si responsabilitatea ... (vezi toată discuția)
Legalitatea convocării unei adunări generale extraordinare flory_mr flory_mr Vineri, 07.09.2018, s-a afișat la Avizierele celor 28 de scări din Asociația noastră, câte un Convocator prin care se anunță pentru azi, 14.09.2018, ... (vezi toată discuția)