avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 433 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atestat administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atestat administrator

Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind administrarea de imobile,am înființat un "II" având că obiect de activitate administrare imobile.Inregistrat la administrația financiară.Functuonez din 2013,fiind administrator la 2 Asociat.de proprietari.Nu mai pot funcționa că persoana juridica in continuare,? Trebuie să mai urmez un curs de administrator?Va rog să mă ajutați!Aici (în localitate)au venit nu știu ce persoane autorizate care fac un curs pentru administratori,contracost!E obligatoriu acest curs? Mulțumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 16 Octombrie 2019
dritaS, utilizator
Cel mai recent răspuns: contsters111 , utilizator 18:20, 17 Octombrie 2019
ART. 106 din legea 196/2018
Persoanele fizice atestate pentru functia de administrator in conformitate cu
prevederile Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea
asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare, pot indeplini
functia de administrator numai daca, in termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a
prezentei legi, obtin certificate de calificare profesionala care dovedesc calificarea
profesionala pentru a indeplini ocupatia de administrator, in conformitate cu prezenta
lege.

Trebuia sa va fii recalificat pana acum..., legea a intrat in vigoare prin Septembrie, anul trecut...
Intrebati la primaria de domiciliu ce se poate face daca in localitatea dvs. nu se organizeaza asemenea cursuri.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, este obligatoriu, exact cum spune art. 106 din legea 196/2018, insa a aparut si ORDONANŢĂ nr. 21 din 27 august 2019 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 106 din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. XII din Legea nr. 128/2019 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Articol unic
Termenul prevăzut la art. 106 din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 30 iulie 2018, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2021.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util

@dritaS,
Lasati atestaul, documentul de calificare in meseria de administrator de imobile il aveti?
Cursul pentru calificarea in meseria de administrator de imobile a fost organizat de o institutie ce a avut toate aprobarile si autorizatiile necesare?
Sa-i mai lasam pe domnii parlamentari sa se mai de-a cu capul de pereti, pana o sa inteleaga ca administratorul de imobile = administrator de condominii. Ei, dupa aceasta, trebuie mers la primarie si vazut in ce conditii trebuie eliberat acel atestat.

Se vede ca baietii au gasit o mica portita si hai sa organizam noi cursuri de calificare in meseria de administratori de condominii.
In ceea ce ma priveste, ca posesor al unui certificat de calificare in meseria de administrator de imobile, am sa fac ce trebuie, daca nu obtin noul atestat - am sa-i actionez in contencios administrativ si am sa solicit ca toti functionarii din primarii si alte institutii ale statului sa-si completeze studiile, sa absolve alte cursuri, etc.
Succes!
Cursul este obligatoriu. Puteti functiona in continuare ca PFA adminsitrare. Ma indoiesc ca cei de la administratia financiara stiu ca din oct 2018 acest curs este obligatoriu.
Daca doriti sa urmati un curs sa intrebati daca sunt acreditati de Minsiterul Muncii , Min Educatiei.O dna secretara de la o firma care organizau astfel de cursuri mi-a adus la cunsotiinta ca de doi ani de zile nu mai sunt acreditati de min mun ,prezentandu-mi o diploma si explicandu-mi cum trebuia sa arate stampila daca ar fi fost acreditati de MM. La firma sector 5,,,, Cursurile erau tinute de” lectori ,care vin din cadrul Primarie, ITM”.
@Adam Grecu- Daca ati urmat un curs de calificare, nu mai trebuie sa mai urmati acelasi curs inca odata. Atestatul, eliberat de primarii este valabil 4 ani .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator AdiBorodi AdiBorodi Buna seara. Eu am atestat de administrator din 2011 care, din cate stiu, a fost emis pe perioada nelimitata. Am intrebat la primarie daca este valabil si dupa ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)