Buna ziua,am fost astazi la ONRC si mi-am ridicat certificatul de inregistrare.Doamna de acolo mi-a spus ca trebuie sa ma duc la fisc(adm.financiara)sa declar ca sunt platitor de tva.Imi trebuie stampila acolo?
Alta intrebare este referitor la punctul de lucru,mi s-a spus ca nu este nevoie de un act aditional pt infiintarea pct de lucru ,ci numai hotararea asociatului unic,si nu decizia asociatului unic.Iar daca persoana cu care inchei contractul de inchiriere este persoana fizica,contractul trebuie vizat de Administratia financiara,sau asta tine de propietar dupa incheierea contractului.
Sunt multe nelamuriri,si in fiecare zi mai aflu ca mai trebuie facut ceva,si vroiam sa infiintez punctul de lucru fara biroul de asistenta.:(
Va multumesc.
Dar este nevoie si de actul constitutiv actualizat,si daca da , pot sa-l intocmesc eu, puteti sa-mi dati un model.Pe urma trebuie legalizat,nu?
-pentru adm financiara va trebuie un vector(formular 010)pe care il completati cu datele firmei ,felul de impozit pentru care ati optat,profit sau venit,data cu care intrati ca platitor tva si daca aveti sau nu salariati.Unele adm financiare cer stampila pe vector ,unele nu.Dar mai bine sa o aveti la dvs.
-pentru declararea pct de lucru este suficienta hotarirea asociatului si o cerere tip de la adm financiara de care apartineti
-daca inchiriati pct de lucru ,contractul il priveste pe cel care inchiriaza
hotararea AGA este necesara daca exista mai mult de un asociat,iar decizia se intocmeste daca sunteti unic asociat. si nu mai este nevoie de act constitutiv actualizat ptr ca in hotarare/decizie veti mentiona doar adresa unde se va desfasura punctul de lucru iar celelalte clauze ale actului constitutiv raman neschimbate.
Pe langa actele mentionate este nevoie de o fotocopie dp titlul de proprietate al imobilului in care urmeaza sa deschideti punctul de lucru.
Daca spatiul in cauza se afla intr-un imobil cu mai multe apartamente este nevoie de azivul comitetului executiv si acordul vecinilor (sus-jos, stanga dreapta).
Problema cea mai mare nu consta in redactarea actelor (nu este dificil si nici nu necesita f mult timp), ci termenul care se da la ORC. Eu am depus acum 2 saptamani o cerere de mentiuni si mi-a dat termen in septembrie 2010.
Asa ca, daca aveti un contract de inchiriere veti fi nevoita sa platiti chirie pana la solutionarea cererii fara sa puteti desfasura activitate in acel spatiu.#-o