Furnizorul mi-a comunicat că nu se emite factură pentru polița de asigurare, dar firma nu îmi decontează suma în lipsa facturii. Polița de asigurare se poate înregistra în contabilitate?
1: Furnizorul mi-a comunicat ca nu se emite factura pentru polita de asigurare
2:Firma nu vrea sa-mi deconteze suma aferenta politei, in lipsa facturii.
Intrebare:
Polita de asigurare se poate inregistra in contabilitate?
Politele de asigurare nu sunt purtatoare de TVA, motiv pentru care nu se emit facturi pentru acestea.
In schimb, pentru plata prin virament bancar, se emit deconturi de plata, care impreuna cu o copie a politei de asigurare se poate inregistra in contabilitate.
Firma va poate deconta fara niciun fel de problema prima de asigurare.
Explicati administratiei si contabilitatii ca documentele (dar neaparat impreuna puse), sunt documente fiscale si totodata, deductibile.
Se emite polita si o chitanta anexata care se poate trece in contabilitate. Niciodata nu se emite factura. Azi am primit 3 polite de asigurare si sunt exact cum am spus. Sunt platite prin OP, deci nici macar chitanta nu exista. Intrebati contabila de la firma cum inregistreaza asigurarea auto obligatorie in contabilitate?
GermanAlex
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Contul 613 Cheltuieli cu primele de asigurare. Niciodata (30 de ani) de cand fac anual asigurari nu am primit factura. Nu se emite si nici nu exista formulare. Asigurarea nu este purtatoare de TVA. Inregistrati cheltuiala direct in 613 ca e prin casa sau banca nu conteaza. Atasat puneti chitanta sau OP-ul si eventual o copie dupa asigurare.
Le-am predat chitanta+polita. Secretarea mea de la firma, e cu contabilitatea in urma. Dupa ce i-am explicat cum sta treaba cu contabilitatea, mi-a zis ca de data asta merge asa (si-a dat seama ca am dreptate) dar data viitoare vrea factura :)):)). Deci tot "toanta" a ramas.