avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie creștere copil.
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie creștere copil.

Buna ziua! Am nascut pe 14 august 2019. Pe 1 octombrie am depus dosarul pentru indemnizație creștere copil, urmează sa fie virata în dec /
Ian după cum mi s a spus cand am depus dosarul.
( 1) As dori sa știu dacă indemnizatia se acorda încă de la nașterea copilului sau din luna următoare. Menționez ca voi beneficia de aceasta deoarece sunt studenta (începând cu 2016).
(2)Iar în cazul unei sarcini în acesti doi ani, la al doilea copil voi mai beneficia de indemnizație?
(3) Am înțeles ca din cei doi ani o luna are drept celalalt părinte, soțul meu nu a depus acte pentru a beneficia în prima luna, mai are acest drept?
Va mulțumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:01, 5 Noiembrie 2019
1. Da, se acorda da la data nasterii
2. Da, perioada acestui concediu reprezinta stagiu de cotizare pentru indemnizatia nr. 2
Daca survine nasterea in acesti doi ani...in perioada suprapuneri celor doua concedii o sa beneficiati de indemnizatie pentru primul copil si un stimulent ( acum in suma de 1250 de lei) pentru al doilea copil. La finalul delor doi ani pentru primul copil o sa primiti indemnizatia pentru al doilea copil pana cand si acesta implineste doi ani
3. Daca indeplineste conditiile si nu doreste sa beneficieze de aceasta luna atunci dvs. o sa beneficiati de indemnizatie doar 23 de luni.
Daca nu indeplineste conditiile...o sa beneficiati de indemnizatie toate cele 24 de luni.
Ultima modificare: Marți, 5 Noiembrie 2019
Ionut.ion, utilizator
Va mulțumesc frumos!
(2) Este valabil și dacă as naște la câteva saptamani/luni după acești doi ani ?
(3)Dacă soțul nu a depus actele pt prima luna poate depune doar la sfârșitul celor 23 de luni?

Ionut.ion a scris: