avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 312 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Este legal ca asociația să solicite bani pentru a ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Este legal ca asociația să solicite bani pentru a pune gresie și faianță în ghenă fără a avea acceptul proprietarilor?

Este legal ca asociația sa solicite o suma de bani pentru a pune gresie și faianță în ghena fără acceptul proprietarilor? Și o suma destul de mare per total pentru asa zisa lucrare?
Ultima modificare: Marți, 12 Noiembrie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Psihosex , utilizator 13:27, 20 Noiembrie 2019
Nu este si puteti contesta la presedinte suma respectiva daca apare de plata la intretinere.
Contestatia o faceti in scris si in doua exemplare, din care unul pentru dvs. si unul ramane la presedinte.
Pe cel de la dvs. trebuie sa apara un numar de inregistrare, semnatura presedintelui ca a primit acea contestatie...
Trebuie sa va raspunda in max. 10 zile.
Nu doreste sa primeasca contestatia sau nu raspunde la ea...depuneti plangere, tot In scris, la primariea-compartimentul specializat.
Pentru astfel de lucrari trebuie organizata o Adunare generala si cerut acordul proprietarilor, supus la vot daca se executa sau nu lucrarea..
6 din 7 utilizatori consideră
acest răspuns util

@Carmencarmencarmen

In aparenta raspunsul dat de catre @Ionut.ion, este unul corect, insa eu v-as sfatui, ca inainte de a ne cere un sfat pe forum, ar trebui sa ne mai dati niste amanunte.
Spun acest lucru deoarece si eu ma confrunt cu asemnea "reclamatii", dar cand colo, ce sa vezi? Cel care a reclamat o anumita situatie, nu a participat la nicio AG, nu a citit hotararile luate de catre proprietari in AG, astfel incat omul reclama si apoi intreaba.
Sper ca nu este cazul la dvs.!
Asadar, sunteti sigura ca cineva, de capul lui s-a apucat sa faca niste lucrari de modernizare pe-acolo - fara sa va intrebe daca doriti asa ceva, daca este necesar sa se faca asa ceva? Ei, daca este asa si mai ales sunteti mai multi proprietari aflati in aceeasi situatie, urmati sfatul dat de @Ionut.ion, pentru ca, chiar asa se procedeaza - dar sa nu-mi spuneti ca nu ati stiut, da?
Dar daca situatie este pe dos, dvs. cei care nu ati stiut, nu ati fost informati, trebuie sa acceptati hotararile luate de catre majoritatea - daca acestea s-au luat, da?

Vreau sa va spun ceva, ce s-a intamplat la noi:
- avem in asociatie blocuri P+10, dotate cu ascensoare, care functioneaza din anul 1974 si carora le-a venit sorocul inlocuirii acestora; inca de prin ian. 2019 am primit notificari de la ISCIR ca toate lifturile trebuie sa intre in reparatie capitala (RK), altfel nu vor mai primi autorizatie de functionare, deci vor fi oprite; in AG a membrilor care s-a tinut in martie 2019, in BVC s-au prevazut sumele necesare efectuarii acestor reparatii (dupa ce firma de mentenanta ne-a prezentat oferta de pret - piese de schimb si manopera);
- in cazul descris mai sus, sigur ca in AG nu pot fi lansate discutii despre faptul ca vrem sau nu vrem sa efectuam aceste RK-uri, astfel ca s-au aprobat includerea in listele de plata a Fondului de RK Lift, incepand cu luna 04. 2019 a cate 200,00 lei/apt.
- sigur, toate informatiile necesare au fost afisate la avizierele blocurilor, asfel incat mai toata lumea a luat cunostinta despre necesitatea achitarii Fd. RK lift, numai ca mai sunt proprietari care, exact ca in topicul dvs. sustin ca pe dansii nu i-a intrebat nimeni daca sunt sau nu sunt de acord cu efectuarea RK-ului la liftul blocului; va asigur ca suma ce trebuie achitata este de cca. 1000 lei/apt. (toate locuintele au aceeasi suprafata locativa).

Cum comentati aceste aspecte, d-na Carmen?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Grecu, aici e cu doua taisuri, ca si in legea cu GDPR, unde scrie ca "montarea camerelor video se face cu acordul TUTUROR proprietarilor" dar de fapt la sedinta e AG vin cativa insi, si ei "decid" pentru TOTI ???!.. Sper ati inteles...
Sunt lacune legislative, insuficient prevazute si explicate, astfel ca, uite cum zilnic aproape, aici apar acest gen de probleme, abuzuri ale presedintilor si adminilor si membrilor, care NU CITESC SI NU CUNOSC SI MAI GRAV, NU O RESPECTA, IN LOC SA CEARA PRECIZARI EXPRESE DE LA PRIMARIE, IN SCRIS, CA SA FIE ACOPERITI!...
SI ASA, ISNTANTELE NU POT AVEA CELERITATE, ETC, ETC..
Asa este si totdeauna va fi asa, atata timp cat omul obisnuit de la bloc si da, si unii dintre cei care conduc asociatiile de proprietari nu se informeaza corect despre drepturile si obligatiile conferite de catre Lege.
Ca Legea are lacune, o stim cu totii.
As fi vrut ca autoarea topicului sa intervina si sa ne spuna ce s-a mai aflat, altfel, noi de pe margine, nu avem nimic de facut spre a o ajuta.
1 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adam Grecu a scris:

Asa este și totdeauna va fi asa, atâta timp cât omul obișnuit de la bloc și da, și unii dintre cei care conduc asociațiile de proprietari nu se informează corect despre drepturile și obligațiile conferite de către Lege.
Că Legea are lacune, o știm cu toții.
As fi vrut ca autoarea topicului sa intervină și sa ne spună ce s-a mai aflat, altfel, noi de pe margine, nu avem nimic de făcut spre a o ajuta.

Ca de-obicei, administratorul Adam Grecu ne tot amintește despre obligațiile proprietarilor, dar uită mereu să ne arate ce obligații (atribuții) are un administrator, și dacă le respectă legal pe toate, mai ales să ne spună dacă toate deciziile luate în Asociația de Proprietari pe care o gestionează, au fost votate în cadrul Adunărilor Generale anuale, convocate pentru toți proprietarii și membrii Asociației respective, strict conform Legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 (administratorul oricărei Asociații de Proprietari ESTE OBLIGAT să gestioneze Bugetul Anual al Asociației numai în cazul în care aplică hotărârile Adunărilor Generale, altfel e pasibil de amenzi, conform art. 102, alin 1, litera e, în cuantum de 2.500-5.000 de lei).

Citiți cu atenție cuvintele scrise cu litere mari, referitor la obligațiile administratorului asociaȚiei de proprietari, urmărind mai ales textele din articolul 66, la alineatul 1, literele e, j, k, l, m, o, q, plus alin. 2 Și 3, iar în cazul în care au fost încălcate, cereți primăriei amendarea administratorului, conform art. 102 din legea nr. 196/2018, mai ales dacă refuză să vă arate atestatul și contractul acestuia, conform literei k:


Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuţii:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului şi conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
h) propune, cel târziu până la sfârşitul perioadei de recalculare a cheltuielilor, Bugete Anuale şi prognoze pe termen mediu în care trebuie să includă sumele achitate, lucrările de întreţinere şi lucrările de reabilitare şi îmbunătățire, sumele necesare din fondurile Asociaţiei, alte cheltuieli previzibile şi o estimare generală a cheltuielilor Asociaţiei;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k) ARE OBLIGAȚIA PREZENTĂRII TUTUROR DATELOR, DOCUMENTELOR ȘI INFORMAȚIILOR PRIVIND CONȚINUTUL ȘI RESPECTAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE, precum şi a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestațiilor convenite, LA SOLICITAREA ORICĂRUI PROPRIETAR;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmește, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afişează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la Compartimentul specializat în sprijinirea şi îndrumarea Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, SITUAȚIA SOLDURILOR elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afişează lunar, la Avizier, LISTA DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE ASOCIAȚIEI, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) Administratorul nu poate utiliza în niciun fel fondurile Asociaţiei de Proprietari, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE sau a deciziei Comitetului Executiv.
(3) Administratorul are OBLIGAȚIA DE A ȚINE EVIDENȚE CONTABILE SEPARATE PENTRU FIECARE CONDOMINIU în parte, pe care îl are în administrare.
Ultima modificare: Vineri, 15 Noiembrie 2019
Manuela Rășină, administrator

Alte discuții în legătură

Buna ziua!daca presedintele asociatiei de proprietari a afisat ... Stergarel Stergarel Buna ziua!Daca presedintele asociatiei de proprietari a afisat la avizier o data cand a fost o sedinta,pe ordine de zi sa se stabileasca ce se v-a face cu ... (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Bună ziua, cine ne poate ajuta sa destituim legal un presedinte ... SREMMAM SREMMAM Bună ziua, Cine ne poate ajuta sa destituim legal un presedinte de asociatie de bloc? Administrator nu avem, iar consiliul de administrație este controlat ... (vezi toată discuția)