Adam Grecu a scris:
Asa este și totdeauna va fi asa, atâta timp cât omul obișnuit de la bloc și da, și unii dintre cei care conduc asociațiile de proprietari nu se informează corect despre drepturile și obligațiile conferite de către Lege.
Că Legea are lacune, o știm cu toții.
As fi vrut ca autoarea topicului sa intervină și sa ne spună ce s-a mai aflat, altfel, noi de pe margine, nu avem nimic de făcut spre a o ajuta.
Ca de-obicei, administratorul Adam Grecu ne tot amintește despre obligațiile proprietarilor, dar uită mereu să ne arate ce obligații (atribuții) are un administrator, și dacă le respectă legal pe toate, mai ales să ne spună dacă toate deciziile luate în Asociația de Proprietari pe care o gestionează, au fost votate în cadrul Adunărilor Generale anuale, convocate pentru toți proprietarii și membrii Asociației respective, strict conform Legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 (administratorul oricărei Asociații de Proprietari ESTE OBLIGAT să gestioneze Bugetul Anual al Asociației numai în cazul în care aplică hotărârile Adunărilor Generale, altfel e pasibil de amenzi, conform art. 102, alin 1, litera e, în cuantum de 2.500-5.000 de lei).
Citiți cu atenție cuvintele scrise cu litere mari, referitor la obligațiile administratorului asociaȚiei de proprietari, urmărind mai ales textele din articolul 66, la alineatul 1, literele e, j, k, l, m, o, q, plus alin. 2 Și 3, iar în cazul în care au fost încălcate,
cereți primăriei amendarea administratorului, conform art. 102 din legea nr. 196/2018, mai ales dacă refuză să vă arate atestatul și contractul acestuia, conform literei k:
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuţii:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului şi conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
h) propune, cel târziu până la sfârşitul perioadei de recalculare a cheltuielilor, Bugete Anuale şi prognoze pe termen mediu în care trebuie să includă sumele achitate, lucrările de întreţinere şi lucrările de reabilitare şi îmbunătățire, sumele necesare din fondurile Asociaţiei, alte cheltuieli previzibile şi o estimare generală a cheltuielilor Asociaţiei;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k) ARE OBLIGAȚIA PREZENTĂRII TUTUROR DATELOR, DOCUMENTELOR ȘI INFORMAȚIILOR PRIVIND CONȚINUTUL ȘI RESPECTAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE, precum şi a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestațiilor convenite, LA SOLICITAREA ORICĂRUI PROPRIETAR;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmește, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afişează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la Compartimentul specializat în sprijinirea şi îndrumarea Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, SITUAȚIA SOLDURILOR elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afişează lunar, la Avizier, LISTA DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE ASOCIAȚIEI, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) Administratorul nu poate utiliza în niciun fel fondurile Asociaţiei de Proprietari, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE sau a deciziei Comitetului Executiv.
(3) Administratorul are OBLIGAȚIA DE A ȚINE EVIDENȚE CONTABILE SEPARATE PENTRU FIECARE CONDOMINIU în parte, pe care îl are în administrare.