avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cumul pensie de urmas cu salariu
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cumul pensie de urmas cu salariu

Beneficiez de pensie de urmaș, ambii părinți fiind decedați.
Vreau sa mă angajez într-o instituție de stat, contractul fiind o colaborare.
Pot cumula pensia cu salariul? Am citit că salariul respectiv nu trebuie sa depășească 35% din salariul mediu brut la momentul actual. Este valabil calculul și în cazul acesta? Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Alexandra12dj , utilizator 19:08, 13 Noiembrie 2019
Sunteti elev, sau student ?
Sunt studentă la o facultate de stat.
In sistemul public de pensii puteti cumula pensia cu venituri realizate din activități dependente, așa cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora.
Ultima modificare: Miercuri, 13 Noiembrie 2019
Cornel Vasile, Consilier juridic
Legea 263/2010
Art.84
Copiii au dreptul la pensie de urmaș:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 26 de ani;

Art.118

(1) În sistemul public de pensii pot cumula pensia cu venituri realizate din activități dependente, așa cum sunt reglementate de Codul fiscal, indiferent de nivelul acestora, următoarele categorii de pensionari:

d) copiii, pensionari de urmaș, prevăzuți la art. 84 lit. a) și b).

Am citit legea nr. 263/2010, dar nu eram sigură dacă mai este în vigoare.
Văzusem că se vrea modificarea legislației referitor la pensia anticipată și nu știam dacă afectează și celelalte tipuri de pensii.
Mulțumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură