O iau pe urma utilizatorului flory_mr...scuze..
Cum interpretati art 66 litera i , unde scrie ca administratorul efectueaza formalitatile necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii?
Pe de alta parte, in art 57 lit b scrie ca ..'' semnează documentele asociaţiei de proprietari''
Administratorul constata, sau i se aduce la cunostinta, problema si face formalitatile necesare pentru reperatie/remediere ( cauta agentii economici ce pot remedia acea problema, le urmareste activitatea, cere oferte de pret...)..
Dupa toate astea...merge la comitet si le spune..."am gasit trei firme ce pot rezolva problema. Acestea au urmatoarele metode de rezolvare cu urmatoarele costuri...".
Comitetul studiaza ofertele, daca nu sunt lucrari de anvergura, si decide cu cine remediaza problema.
Contractul il semneaza Presedintele.
ART. 57
Presedintele asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii: a) in baza mandatului acordat de adunarea generala reprezinta asociatia de
proprietari in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile in instanta;
b) semneaza documentele asociatiei de proprietari;
c) supravegheaza si urmareste corecta punere in aplicare a hotararilor adunarii
generale, respectarea prevederilor statutului si acordului de asociere, precum si
aplicarea deciziilor comitetului executiv;
d) aduce la cunostinta proprietarilor prevederile statutului si regulamentului
condominiului;
e) raspunde in scris la sesizarile si contestatiile scrise ale proprietarilor din
condominiu in termen de maximum 10 zile de la primirea acestora;
f) gestioneaza modul de indeplinire a obligatiilor ce revin asociatiei de proprietari
in raport cu autoritatile publice;
g) prezinta, spre verificare la solicitarea organelor abilitate, toate documentele
asociatiei, oferind toate informatiile solicitate;
h) poate propune, in scris, comitetului executiv sau adunarii generale, dupa caz,
masuri impotriva celor care nu respecta regulamentul condominiului, hotararile si
deciziile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale si statutare;
i) intocmeste si actualizeaza cartea de imobil, in conformitate cu legislatia in
vigoare;
j) pastreaza si asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si
a celorlalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari;
28
k) intocmeste tabelul convocator si afisul pentru avizier pentru adunarile generale
si asigura semnarea acestuia de catre proprietari;
l) asigura informarea proprietarilor cu privire la ordinea de zi a adunarilor generale,
cu 10 zile inainte de data stabilita pentru aceasta;
m) afiseaza programul de incasari si datele de contact ale administratorului, ale
membrilor comitetului executiv si ale membrilor comisiei de cenzori ori, dupa caz, ale
cenzorului;
n) afiseaza la avizier hotararile adunarii generale si ale sedintelor comitetului
executiv in termen de maximum 7 zile de la data la care au avut loc acestea;
o) in cazul modificarii cadrului legislativ privind asociatiile de proprietari,
presedintele convoaca adunarea generala a asociatiei de proprietari pentru
modificarea conforma a statutului asociatiei;
p) informeaza proprietarii din condominiu cu privire la toate restrictiile referitoare
la culoare, aspect, materiale si altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de
urbanism, conform informatiilor furnizate de autoritatile administratiei publice locale;
q) conduce sedintele adunarilor generale si ale comitetului executiv;
r) afiseaza la avizier lista contractelor asociatiei de proprietari cu furnizorii de
utilitati publice, cu administratorul si cu personalul angajat sau contractual al
asociatiei;
s) afiseaza la avizier lista si datele de contact ale institutiilor cu atributii de inspectie
si control la care pot fi sesizate eventualele nereguli legate de activitatea organelor
de conducere ale asociatiei de proprietari, ale administratorului, respectiv ale
membrilor asociatiei.
ART. 66
(1) Administratorul are, in principal, urmatoarele atributii:
a) administreaza imobilul, propune si supravegheaza lucrari avand ca scop
conservarea si intretinerea acestuia;
b) supravegheaza atat lucrarile care privesc administrarea, cat si personalul
angajat;
c) in caz de urgenta, cu acordul comitetului executiv, initiaza executarea tuturor
lucrarilor necesare protejarii imobilului;
d) presteaza serviciile prevazute in contractul de administrare cu responsabilitate
si in mod profesional;
e) executa dispozitiile prevazute in hotararile adunarii generale a asociatiei de
proprietari, in conformitate cu prezenta lege, regulamentul condominiului si conform
contractului de administrare;
f) organizeaza si conduce contabilitatea in partida simpla si activitatea de casierie;
g) gestioneaza, separat pentru fiecare asociatie, bunurile materiale si fondurile
banesti ale asociatiei, conform hotararilor adunarii generale si deciziilor comitetului
executiv;
h) propune, cel tarziu pana la sfarsitul perioadei de recalculare a cheltuielilor,
bugete anuale si prognoze pe termen mediu in care trebuie sa includa sumele
achitate, lucrarile de intretinere si lucrarile de reabilitare si imbunatatire, sumele
necesare din fondurile asociatiei, alte cheltuieli previzibile si o estimare generala a
cheltuielilor asociatiei de proprietari; i) efectueaza formalitatile necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de
servicii pentru exploatarea si intretinerea condominiului, derularea si urmarirea
realizarii acestor contracte;
j) asigura gestionarea condominiului conform hotararilor adunarii generale si
deciziilor comitetului executiv, cu respectarea prevederilor legale in vigoare;
k) are obligatia prezentarii tuturor datelor, documentelor si informatilor privind
continutul si respectarea contractului de administrare, precum si a acordurilor de
plata in rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestatiilor convenite, la solicitarea
oricarui proprietar;
l) gestioneaza, conform hotararilor adunarii generale sau comitetului executiv,
fondul de rulment si fondul de reparatii constituite la dispozitia asociatiei de
proprietari, precum si alte fonduri constituite de catre aceasta;
m) calculeaza, intocmeste, supune verificarii cenzorilor/comisiei de cenzori,
supune aprobarii comitetului executiv si afiseaza la avizier lista lunara a cheltuielilor
de intretinere, intocmita conform reglementarilor in vigoare, in termen de maximum
5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) intocmeste lunar si depune semestrial la compartimentul specializat in
sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari pe a carei raza teritoriala se afla
condominiul situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv;
o) afiseaza lunar, la avizier, lista de venituri si cheltuieli ale asociatiei, care
cuprinde inclusiv veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune;
p) asigura, prin controale periodice, respectarea normelor generale de aparare
impotriva incendiilor la utilizarea partilor comune, functionalitatea permanenta, la
gabaritele proiectate, a cailor de evacuare in caz de incendiu si a celor de acces,
interventie si salvare si comunica de urgenta presedintelui asociatiei de
proprietari/comitetului executiv neregulile identificate;
q) indeplineste orice alte atributii stabilite in cadrul adunarii generale a asociatiei
de proprietari in conformitate cu legea.
Asociatia de proprietari este persoana juridica
Asociatia de proprietari conform disp L nr 196/2018 este reprezentata de catre presedintele de asociatie care reprezinta si apara interesele asociatiei de proprietari si ale membrilor proprietari in raport si fata de terti inclusiv in instanta
Asadar, presedintele as. prop. semneaza, nu numai contractele cu furnizorii, ci toate documentele emise de catre asociatia de proprietari., astfel incat sunt de acord cu cele scrise de catre @ynocentta, mai sus, da?
In alta ordine de idei, contractele cu furnizorii - ca aici este dilema, semnate de catre presedinte la un moment dat, raman valabile pana la o schimbare majora, cand, ori se modifica contractul, ori se intocmesc acte aditionale. Chiar daca se schimba presedintele care a semnat documentele, acestea raman valabile. Este vre-o problema in acest sens?
Au mai fost discutii pe forum cum ca presedintele as. prop. nu tre'sa fie un pampalau, ci sa fie unul batos, sa negocieze preturile - adica conditiile contractuale, altfel, nu ar apara interesele propeietarilor. Chiar asa? Cine afirma asa ceva, ori a vazut prea multe filme SF, ori habar nu are despre ce este vorba.
Rolul administratorului aici? Vorbe goale, ca sa se zica ca - uite dom'le am dat si administratorului ceva de facut...
Haideti sa vorbim discutii !!!