Buna seara.
Operam un magazin online, si in urma unei reclamatii (nefondate, conform celor constatate de comisarii de la OPC), am avut un control de la ANPC.
La obiectul reclamatie nu s-a gasit niciun motiv pentru care sa fim sanctionati, dar, pentru ca antreprenorii sunt considerati contravenienti din start, s-a tot cautat pana s-a gasit "ceva" sanctionabil:
In Termeni si Conditii, aveam trecut pe site urmatorul paragraf:
"In cazul certificatelor de garantie emise de producatori, bunul reclamat defect in perioada de garantie trebuie prezentat direct la cel mai apropiat centru de service mentionat in certificat. Acest centru de service autorizat de produucator va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei".
De mentionat ca nu am avut niciodata o astfel de situatie, ci doar era scrisa (neactualizata) in pagina Termeni si Conditii.
Legea nr. 449/2003 spune, intr-adevar ca:
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
Intrebarea este:
Poate fi sanctionat un operator economic pentru o contraventie pe care nu a comis-o?
Sau simplul fapt ca Termenii si Conditiile nu au fost actualizate la timp reprezinta o conditie sufcienta pentru a aplica o sanctiune pe articolele 9-11?
Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!